Foyen har biträtt Dragon Mining vid börsnotering på Hong Kong Stock Exchange

Foyen har biträtt australiensiska Dragon Mining Limited i samband med börsnotering på Hong Kong Stock Exchange (HKEX) den 5 november 2018. Dragon Mining bedriver prospektering, gruvdrift och anrikning av guld med operativa gruvor, mineraltillgångar och anrikningsverk i Sverige och Finland. Foyens uppdrag har inkluderat due diligence beträffande såväl miljö- och tillståndsfrågor som bolagsfrågor avseende den svenska verksamheten. Börsnoteringen omfattade ett erbjudande om totalt 50 000 000 aktier och tecknat belopp uppgick till ca HK$101 (116 MSEK).

Foyens team leddes av delägarna Pia Pehrson och Peter Dyer, biträdda av advokaterna Yasmine Shoaie-nia och Caterina Carreman samt biträdande juristerna Björn Eriksson, Elinor Pejryd, Linnea Carlström, Ida Ehrencrona och paralegal Sara Hedström.

För mer information, kontakta:

Pia Pehrson, advokat och delägare på Foyen
073- 322 84 42, pia.pehrson@foyen.se

Peter Dyer, advokat och delägare på Foyen
070-733 22 84 29, peter.dyer@foyen.se

Foyen är en advokatfirma som redan vid starten 1987 mejslade ut tre grundpelare för verksamheten: branschfokus, affärsförståelse samt en absolut spetskompetens inom relevanta rättsområden för våra branscher och det har fallit väl ut. Vi är idag ca 90 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Malmö och Falun.