Foyen rekryterar HR-chef från Landshypotek Bank

Foyen rekryterar HR-chef från Landshypotek Bank

Foyen Advokatfirma har rekryterat Landshypotek Banks tidigare HR-chef Annelie von Dahn som ny HR-chef. Annelie kommer att ansvara för att utveckla Foyens verksamhet genom humankapitalet och ingå i byråns ledningsgrupp, skriver Foyen i ett pressmeddelande.

Annelie kommer närmast från Landshypotek Bank där hon de senaste åtta åren haft rollen som HR-chef med övergripande ansvar för HR. I sin roll som HR-chef hade Annelie även personal- och budgetansvar för fyra medarbetare och ingick i bankens ledningsgrupp.

- Foyen befinner sig i en spännande tillväxtfas där organisation, kultur, rekrytering av nya medarbetare och utveckling av befintliga är avgörande. Jag ser fram emot att få bidra med min erfarenhet och utveckla Foyen till en än mer modern och intressant arbetsplats, säger Annelie von Dahn.

Annelie har många års erfarenhet av arbete med personalrelaterade frågor. Före sin roll som HR-chef på Landshypotek Bank arbetade hon som HR-chef på HQ Bank och dessförinnan på Accenture och ICA Ekonomibyrå.

- Annelie har en bred och gedigen erfarenhet inom HR med flera års arbete som chefsstöd och utveckling av ledarskap. Eftersom Foyen har vuxit kraftigt de senaste åren behöver vi en erfaren person som kan ta ett helhetsgrepp och vidareutveckla vår verksamhet till en ännu mer attraktiv och modern arbetsplats. Rekryteringen av Annelie är ett led i vår satsning att bli Sveriges främsta affärsjuridiska byrå inom projekt- och teknikrelaterad juridik, säger Foyens VD Linnéa Djursén.

Annelie tillträdde tjänsten på Foyen den 1 april.

Linnéa Djursén, VD Foyen
073-322 84 22, linnea.djursen@foyen.se

Annelie von Dahn, HR-chef Foyen
0733-39 55 77, annelie.von.dahn@foyen.se

Foyen är en advokatfirma som redan vid starten 1987 mejslade ut tre grundpelare för verksamheten: branschfokus, affärsförståelse samt en absolut spetskompetens inom relevanta rättsområden för våra branscher och det har fallit väl ut. Vi är idag ca 95 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Malmö och Falun.