Framfab plockar hem dubbla priser från The One Show

Med fyra bidrag på den så kallade shortlisten plockade Framfab Danmark i fredags kväll hem två av de prestigefyllda utmärkelserna från The One Show i New York Det blev en Gold Pencil i kategorin ”Online Movies” för ”Crossbar” framtagen för Nike Football. Filmen som spritt sig som en löpeld bland fansen är en promotionkampanj för Nikes Ronaldinho Tiempo Legend-skor. I filmen tester Ronaldinho sina nya skor vilket kulminerar i att han spelar “brasiliansk ping-pong” med endast ribban som motståndare. Kampanjen som är en global lansering kom precis innan han blev utsedd till världens bästa spelare för andra året i rad. http://nikefootball.nike.com/nikefootball/tiempo/viral/ Som grädde på moset vann Framfab också en Bronze Pencil för onlinekampanjen ”iDentify Yourself” för Nike iD. I kampanjen ändrar Nikeskon färg efter vad du heter med syfte att enkelt visa att du kan designa dina egna unika skor hos Nike iD. http://nikeid-europe.nike.com/nikeid-europe/banner/identify_yourself/ För ytterligare information, kontakta: Jesper Andersen, vice vd Framfab AB och vd för Framfab i Danmark och Sverige +45 3916 2929, jesper.andersen@framfab.com Lars Cortsen, Creative Director, Framfab Danmark +45 3916 2929, lars.cortsen@framfab.com Tobias Bülow, informationschef, Framfab AB 0709 41 22 58, tobias.bulow@framfab.com Framfab är en ledande europeisk interaktiv marknadsförings- och webbkonsult. Till kundkretsen hör främst stora internationella företag, som t.ex. 3M, American Express, AXA, Barclays Capital, Cadbury Schweppes, Carlsberg Breweries, The Coca-Cola Company, Danske Bank, Ericsson, Hydro Texaco, Kellogg's, Kraft Food International, Nike, Nobel Biocare, Philip Morris International, Philips, Postbank, Rezidor SAS, SAAB, Schering AG, Swedish Match, Volvo Car Corporation, Volvo Group och UBS. Framfab har verksamhet i Danmark, Nederländerna, Schweiz, Storbritannien, Sverige och Tyskland. Framfab är noterat på Stockholmsbörsens O-lista, Attract 40 (ticker FRAM). För mer information besök www.framfab.se