Friskare arbetsplatser med fysisk aktivitet

Kommittén för främjande av ökad fysisk aktivitet bjuder i samverkan med Sveriges kommuner och regioner (SKR) in till webbinarium om HUR ARBETSGIVARE SKAPAR FRISKARE ARBETSPLATSER GENOM FRÄMJANDE AV ÖKAD FYSISK AKTIVITET.

Med webbinariet vill vi öka kunskaperna om de positiva effekterna av fysisk aktivitet samt sprida framgångsfaktorer och inspirerande exempel som främjar fysisk aktivitet inom arbetslivet och bygger ett hållbart arbetsliv.

Vi vänder oss till arbetsgivare/chefer, HR-personal, fackliga företrädare, skyddsombud inom kommunal, regional och privat sektor samt anställda inom företagshälsovården.

Programmet är fulladdat med inspirerande föreläsare som vill dela med sig av sina erfarenheter och inspirerande verktyg för att främja hälsa och ett hållbart arbetsliv bland anställda i kommunal, regional och privat sektor.

Medverkande

Alla deltagare är välkommen att under webbinariets gång skicka in frågor som kommer att tas upp under samtal i studion.

Tid och datum: 17 september 13.00 - 16.00.

Läs mer och anmäl dig här: https://framjafys.se/framjafys...

• Hälsa, sjukvård, läkemedel

Kommittén för främjande av ökad fysisk aktivitet är tillsatt av regeringen för att öka kunskaperna om de goda effekterna av fysisk aktivitet, sprida goda exempel samt mobilisera och samordna befintliga verksamheter, satsningar och strukturer. Kommittén arbetar t o m mars 2023 och består av en styrelse (se kontaktpersoner) och ett kansli på tre personer på deltid.

Mattias Areskog

Per Nilsson

Presskontakt Ordförande i Kommittén för främjande av ökad fysisk aktivitet 0766365014