Tata Consultancy Services klara som arrangör på Framtidsarenan 2021

Den 17–18 februari bjuder Microsoft Sverige, Hill+Knowlton Strategies och Rodolfo in till den andra upplagan av Framtidsarenan. En digital plattform för både breda och nischade samtal, där samtalet om framtiden står i centrum. Vid sidan om Framtidsarenans huvudprogram sänds webbinarier från fristående arrangörer, där IT-konsultbolaget Tata Consultancy Services (TCS) nu står klara som arrangör av tre programpunkter.

TCS är ett IT-konsultbolag med nästan 470 000 konsulter världen över. Under Framtidsarenan kommer de sända tre webbinarier. Tillsammans med Anil Joshi, landschef TCS Finland, får vi delta i en rundabordsdiskussion på temat tillväxt, osäkerhet och nya affärsmodeller efter Covid-19. Gäster i samtalet är CIO:s från tre ledande finska företag: Fazer, Elisa och Lähi Tapiola.

Hur kan CIO:s leda initiativet och vilka nya samarbeten bör skapas för att företag att klara av krisen och bli framgångsrika? Återigen möter vi landschefen för TCS Finland, Anil Joshi, som tillsammans med CIO:s från Cargotec, OP Financial Group och Stora Enso i ett samtal om hur företag ska gå vinnande ur den pågående krisen.

I ett tredje webbinarie från TCS möter vi Mats Hultin, CIO på Ericsson, Hélène Barnekow, VD Microsoft Sverige, Niklas Sundberg, CIO på ASSA ABLOY Global Solutions, Avinash Limaye, TCS Regionchef i Skandinavien samt Claes Ceverin, teknikfuturist och förändringsstrateg. De deltar i en diskussion om hur omfattande förändringar påverkar näringslivet och samhället, samt hur företag behöver agera utifrån ett IT-perspektiv. Samtalet modereras av Jenny Åström, VD på Hill+Knowlton Strategies.

Alla TCS webbinarier är på engelska. Läs mer om TCS evenemang och andra sändningar på Framtidsarenan.se

• järva
  • sverige
  • svenskt näringsliv
  • digitalisering
  • tcs
  • tata consultancy services
  • järvaveckan
  • hill and knowlton

Framtidsarenan är en fri, enkel och öppen digital plattform för seminarier, paneler, samtal och det du själv väljer som rör såväl nischade som breda samhällsfrågor. Allt i samma anda som Almedalsveckan och andra plattformar erbjuder, men där pandemin tvingat många arrangörer att ställa in. Framtidsarenan är inte istället för - utan ett verktyg att fylla ett behov i saknad.

Låt samtalet och mötet om Sveriges framtid stå i centrum – nu som tidigare.

Framtidsarenan hålls 17 – 18 februari, 2021. Initiativtagare är Microsoft Sverige, Hill+Knowlton Strategies och Rodolfo Agency.