Säsongstart av Freberg Productions - SMAKA PÅ VÄRLDEN – CORNUCOPIA

Fredag 9/5 kl. 19.00-20.00 – SÄSONGSSTART NJUT DIG JORDEN RUNT PÅ TV8 Tycker du om läcker mat, goda drycker och spännande resor – gärna i skön förening – får du ditt lystmäte i TV8. Varje fredag mellan den 9 maj - 6 juli klockan 19.00 sänder TV8 två avsnitt av den nya njutningsserien ”Smaka på världen – Cornucopia” producerad av Freberg Production. I programmen får du smaka på världen och dess läckerheter. Följ den moderna laxens ”vandring” från norska Ishavet till japanska sushikockar. Se hur solmogna druvor blir gott vin i Italien och Sydafrika – eller berömd cognac från Frankrike. Njut av mötet med Asiens heta mat, kryddor och människor. Följ med på en game drive i Sydafrika. Möt Börje Salming på fisketur i Thailand och lär dig mer om golf och spännande boende i Thailand. Inspireras av duktiga kockar som nya stjärnskottet Erik Brännström, se bild. Programserien har producerats av det svenska produktionsbolaget Freberg Production som nu även lanserar en Smaka på Världen webbsida www.smakapavarlden.se. För ytterligare information, vänligen se http://se.press.viasat.tv eller kontakta: Åse Byberg, 0735-69 02 19 Lars Frenessen, 0736-42 76 01 www.frebergprodution.com

• Bio, film, foto