Fler reklamfinansierade släp till stockholmarna

Danska Freetrailer, nischade inom uthyrning av reklamfinansierade släp, har som del av sin expansion tecknat avtal med nyöppnade K-Rauta i Järfälla. Varuhuset blir den fjärde utlåningsstationen i Stockholmsområdet.

Freetrailer startade sin verksamhet i Sverige 2009 och sammanlagd gjordes över 17,000 utlåningar under det första året. Idag finns mer än 100 släp till utlåning fördelat på tretton utlåningsstationer. Sverige är första steget i företagets internationella expansionsplan och målet är att fyrdubbla antalet släp innan årets slut.

Släpen är 100 % reklamfinansierade vilket gör det möjligt att lösa befintliga kunders transportbehov utan kostnad. Då servicen är öppen för alla lockar det även nya kunder då de som bokar via internet besöker butiken minst 2 gånger.

- ”Jag upplever det som att vi fått in en ny kundkategori sedan vi inledde samarbetet med Freetrailer” säger Lars Hollsten, avdelningsansvarig K-Rauta Halmstad.

- ”I samband med min renovering har jag haft behov av släp vid ett flertal tillfällen och då har jag kombinerat inköp av material och köra till tippen med ett gratissläp. Billigt och bra, och att boka via internet gör att man inte behöver oroa sig om det finns lediga släp eller inte.” Säger Stefan Håkansson, konsument i Stockholm.

För mer information kontakta: Lars Kronqvist Jensen, +46-73-535 05 93. lk@freetrailer.dk

• Stockholm

Freetrailer grundades i Danmark år 2003 och lånar idag ut 100 000 trailers per år.

Företaget har varit verksamma på den svenska marknaden sedan 2009 med IKEA och K-Rauta som största samarbetspartners.

Affärsidén går ut på att genom reklamfinansierade släp lösa kundens transportbehov – utan kostnad. Freetrailer har idag tretton utlåningsställen från Malmö i söder och upp till Stockholm. Sverige är första steget i företagets internationella expansionsplaner.

Se även: www.freetrailer.se