LET’S GET DIGITAL!

Freja Partners vision har från dag ett varit att fila ner trösklarna in till juridikens värld, 2019 fortsätter vi!

Freja Partner försöker ständigt hitta lösningar som gör det enklare och smidigare för företag att kunna ta juridisk hjälp. Det började med förändrade debiteringsmodeller och produktifiering av juridiska tjänster. Under 2018 har mycket av vår utveckling handlat om interna rutiner och implementation av digitala hjälpmedel såsom digital avtalssignering och digitala mötesrum.

Parallellt har vi tagit fram en digital roadmap för att kunna skapa lösningar som matchar våra kunders framtida behov av enkelhet och smidighet. Resultatet av denna roadmap kommer att realiseras under 2019 och först ut är att erbjuda en fullt ut digital kommunikationsplattform mellan klient/kund och jurist.

Tillsammans med Visiba Care, som tidigare levererat sin lösning inom sjukvården, kommer vi nu att ta fram Freja Partner Connect (vilket fortsatt är leknamnet).

”Detta har varit vår strategi från starten 2016, att kunna erbjuda våra tjänster digitalt för att nå ut till så många som möjligt. För företagare i storstäderna är det lättare att hitta juridisk hjälp, men vi vill även nå ut till entreprenörer och egenföretagare som finns över hela landet. Tillsammans med Visiba ska vi nu lansera etapp 1 i vår digitala satsning, som väntas vara klart i mars. Under hösten planerar vi även att lansera etapp 2 med ytterligare digitala hjälpmedel.” säger Erik Johansson, VD på Freja Partner.

Första projektmötet är avklarat, tidsplan satt och arbetet är i full gång! Vi planerar att officiellt kunna presentera en första version i början på mars.

• Västra Götaland

Freja Partner är framtidens juristbyrå som hjälper dig som företagare med allt det där du hatar. Förutom juridisk hjälp erbjuder vi även tjänster som underlättar din administration. Vi är själva entreprenörer och vet hur mycket tid och energi som administration stjäl. Tid och energi som du skulle kunna lägga på din kärnverksamhet och på så sätt tjäna mer pengar.

Erik Johansson

Presskontakt Delägare Marknad, affärsutveckling, digitalisering