Frends Academy och certifiering

Pressmeddelande -

Frends lanserar Frends Academy och certifiering för att ge integratörer möjlighet till certifieringar för kompetenskvalifikationer.

Frends lanserar "Frends Academy and Certification" för att ge integratörer kompetenskvalifikationer och certifieringar. För att hjälpa utvecklare och integratörer att ta sin kompetens till nästa nivå har Frends utvecklat sex inlärningsvägar, plus en kostnadsfri introduktionslärningsväg (L0 Getting Started), som alla kan gå online när som helst.

• L0 Getting Started
  • L1 Frends Fundamentals
  • L2 Integration Development
  • L3 API Development
  • L4 Operations
  • L5 Architecture
  • L6 Specifications

"Vi involverade ledande integrationsutvecklare och arkitekter i utvecklingen av läroplanen och programmet. Frends Academy samlar alla kunskaper från Frends-plattformen på ett och samma ställe. Huvudfokus ligger på att lära ut hur och var integrationsplattformen används", säger Ossi Galkin, partnerutvecklingschef på Frends.

Varje utbildningsväg (L1-L6) innehåller online-kurser man kan genomföra i sin egen takt, certifieringar och organiserade utbildningar för de som vill ha personliga utbildningar. Var och en av de onlinebaserade inlärningsvägarna innehåller flera kurser, från handledning för nybörjare till djupdykningar för integrationsarkitekter. Det instruktörledda alternativet är en mer traditionell utbildning med föreläsningar, uppgifter och praktiska exempel som hålls av en erfaren Frends-utbildare. Akademin erbjuder två huvudsakliga utvecklingsvägar som leder till antingen utvecklings- eller specifikationskvalifikationer.

"Vi är glada över att kunna utöka vårt tjänsteutbud för våra globala Frends-kunder och partners med Frends Academy. Frends Academy fungerar tillsammans med officiell dokumentation, handledning, webbinarier och podcasts genom att bana vägen för hur man kommer i gång med Frends och skapar integrationer utan att gå vilse i mängden av tekniska förkortningar. I höst släpper vi tre webbaserade inlärningsvägar, sex instruktörledda inlärningsvägar och en certifiering. Resten av onlineutbildningarna kommer enligt planerna att släppas redan senare i år och under 2023", säger Timo Vesa, avdelningschef på Frends.

Frends Academy har länge varit ett efterlängtat tillägg till Frends community för att formalisera kompetenserna inom integrationsutveckling. Frends har funnits inom affärs- och integrationsbranschen sedan 1988. Sedan dess har hundratals integrationsutvecklare och konsulter arbetat med Frends.

"Vi kan inte nog betona hur glada vårt team är över att lansera akademin och bygga en ännu starkare användargrupp kring Frends", säger Jukka Rautio, vd och chef för Frends.