Simon Stålenhags nya postapokalyptiska bok Labyrinten crowdfundad på 19 minuter

Pressmeddelande   •   Okt 12, 2020 14:03 CEST

Simon Stålenhags nya post-apokalyptiska bok Labyrinten blev crowdfundad på bara 19 minuter efter att kampanjen startades av Fria Ligan förlag. Den narrativa konstboken har redan dragit in nära 1,8 miljoner kronor bara under den första helgen och hela 18 dagar återstår av kampanjen på Kickstarter.

En framtid där jordens yta är täckt av ruiner och aska. Ett mystiskt, utomjordiskt fenomen har ödelagt atmosfären och tvingat de få överlevande att söka skydd djupt under marken. Men nu är stunden inne att lämna tryggheten för att ge sig ut i den ödelagda världen utanför. Men är du redo att konfrontera mörka hemligheter från den tid då civilisationen föll?

Simon Stålenhag, skaparen av de internationellt uppmärksammade narrative konstböckerna Ur Varselklotet, Flodskörden och Passagen, har nu en crowdfunding-kampanj för sitt nya, dystopiska verk. Labyrinten är en suggestiv berättelse om ursprung, skuld och hämnd, skriven och illustrerad av Sveriges mest tongivande science fiction-författare av i dag.

Labyrinten på Kickstarter

Labyrinten trailer

Simon Stålenhag har hyllats för sin suggestiva konst med hyperrealistiska landskap som präglas av futuristiska fenomen. Hans första bok Ur Varselklotet (engelsk titel: Tales From the Loop) som handlar om ett alternativt 80-tal på Mälaröarna har legat till grund för det prisbelönta rollspelet med samma namn av Fria Ligan förlag samt den kritikerrosade tv-serien på Amazon Prime Video.

För mer information eller intervjuförfrågningar, kontakta: pr@frialigan.se

Fria Ligan grundades 2011 och ger ut fantastik i olika former: skönlitteratur, konstböcker och rollspel.  Våra spel inkluderar skräckspelet Nordiska väsen baserat på Johan Egerkrans uppmärksammade bok med samma namn, Ur varselklotet (vinnare av fem ENne Awards 2017) baserat på Simon Stålenhags konstbok med samma namn, retrofantasyspelet Svärdets sång (vinnare av fyra ENnie Awards 2019), det postapokalyptiska Mutant: År Noll, science fictionspelet Coriolis, fantasyspelet Symbaroum och det officiella ALIEN-rollspelet.

Vi har även publicerat de kritikerhyllade narrativa konstböckerna Ur varselklotet, Flodskörden och Passagen av den internationellt uppmärksammade visuella berättaren Simon Stålenhag samt den illustrerade utgåvan av den klassiska skräcknovellen Cthulhu vaknar av den hyllade franska konstnären François Baranger.