Elever skapar rullande galleri på bussen - till förmån för Friends

Medieeleverna på JB-gymnasiet i Östersund bestämde sig för att göra något alldeles unikt - att låta höstens fotoprojekt ställas ut på hjul! Från och med tisdag den 4 december kommer fjorton av Östersunds stadsbussar att fungera som rullande gallerier. Fotoutställningens teman är Hopp, Möten, Ljus i mörkret & På väg.

Utställningen pågår fram till den 18 december. Via Facebook kommer resenärerna att kunna rösta på sina favoriter.

– Förhoppningen är att resenären ska stanna upp och se sig omkring – en bussresa är ju full av möten mellan människor. Kanske kan man reflektera över vart man är på väg. Fotografierna kan vara en del av ljuset i vintermörkret, säger projektledaren Alee Farrohi.

Efter att utställningen är över kommer bilderna att auktioneras ut. Intäkterna går till Friends.

Kontakt JB: Fredrik Svensson 0708936499, Alee Farrohi 070-292 10 25
Kontakt Nettbuss Stadsbussarna: Karin Axén, platschef 0730-30 34 31