Sverige runt på moped för Friends

Sverige runt på moped för Friends

Pressinfo 110622

Niclas Esp, 24, har planerat en annorlunda semester. Under sex veckor i sommar åker han Sverige runt för att samla in pengar till Friends arbete mot mobbning. Niclas blev själv utsatt för mobbning under sin skoltid och tog kontakt med Friends i våras för att lansera sin idé.

– Jag tycker att Friends gör ett bra jobb och vill dra mitt strå till stacken. Dessutom tycker jag det är väldigt kul att åka moped, säger Niclas.

Resan startar från Byxelkrok på Öland den 2 juli och går norrut mot Haparanda. Därifrån åker Niclas söderut mot Trelleborg innan han är tillbaka på Öland igen den 13 augusti. Då kommer Niclas att ha besökt femton städer och åkt omkring 500 mil på sin moped.

Turnéplan
Byxelkrok, Öland 2/7 avfärd kl. 11.00
Stockholm 3-4/6
Borlänge 5-6/7