Friends lanserar klädkollektion för barns rätt till en trygg uppväxt

Friends lanserar klädkollektion för barns rätt till en trygg uppväxt

Ett litet ord som gör stor skillnad. Det är tanken bakom Friends nya kollektion med kläder och produkter som säljs till förmån för barns rättigheter. Ett rött ”Hej” symboliserar vänskap och gemenskap.

Nu lanserar Friends en helt ny kollektion med kläder, presenter och andra produkter där hela överskottet går till arbetet mot mobbning. På så vis är du som köpare med och bidrar till en tryggare vardag för barn och unga.

I klädkollektionen finns en hoodie, en t-shirt och en mössa. Dessutom innehåller kollektionen babybodies och nappar samt produkter som Iphone-skal, nyckelband och ett skolkit med spiralblock, penna, linjal och tygväska. Hela kollektionen går i svart, vitt och grått med ett glatt ”Hej” som är tryckt i rött.

– Hej är ett litet ord som gör stor skillnad. Genom ett hej visar du att du ser och bryr dig om, du sprider positiv stämning och är med och motverkar att kränkningar uppstår. Därför är Friends ”Hej” centralt i vårt arbete, säger Andreas Drufva, marknadschef på Friends.

Kollektionen kommer att säljas via en webbshop samt vid utvalda event på Friends Arena. Den 12-14 oktober säljs utvalda produkter i Friends monter vid underBARA BARN på Stockholmsmässan i Älvsjö.

– Det här är vår första kollektion som är tillgänglig för allmänheten. Nu hoppas vi att många tar tillfället i akt och ger bort eller köper något för barns rättigheter. En gåva från Friends Hej-kollektion blir en dubbelt god gärning, säger Andreas Drufva.

Produkterna kostar mellan 20 och 429 kr och överskottet går till Friends förebyggande arbete mot mobbning i Sveriges skolor, förskolor och idrottsföreningar.

Besök webshopen här

Friends är en icke-vinstdrivande organisation vars uppdrag är att stoppa mobbning. Organisationen utbildar och stödjer skolor och idrottsföreningar i hela landet. Friends vision är ett samhälle där barn och ungdomar växer upp i trygghet och jämlikhet.