House of Marley stödjer Friends kamp mot mobbning

House of Marley stödjer Friends kamp mot mobbning

Nu lanseras House of Marley på den svenska marknaden, ett ekovänligt livsstilsvarumärke som är skapat utifrån Bob Marleys vision "One love”. I samband med lanseringen startar Marley-familjen ett lokalt samarbete med Friends.

Efter stora framgångar i USA, Australien, Asien och runt om i Europa är det nu dags för den ekovänliga Marley-kollektionen att lanseras i Sverige. House of Marley är skapat utifrån Bob Marleys vision "One love”, och nu för Marleys söner vidare faderns framtidsdröm om en värld där människor möts i enighet.

Marley-familjen har alltid varit mån om att skydda jorden och på House of Marley är uppdraget att skapa produkter av hög kvalitet på ett etiskt och miljövänligt sätt. House of Marley säljer ljudanläggningar och accessoarer, och i såväl produkter som förpackningar används naturligt, miljövänligt och förnybart material.

– Vår far lärde oss att vi alltid måste ge något tillbaka för att slutföra cirkeln. Det räcker inte att göra miljövänliga produkter, vi måste också stödja organisationer som gör gott, säger Rohan Marley.

För varje såld produkt går en del av intäkterna till 1Love.org, Marley-familjens välgörenhetsorganisation som engagerar sig för ungdomar, miljö och fred. Förutom det globala engagemanget samarbetar House of Marley med välgörenhetsorganisationer på lokal nivå, och i samband med Sverigelanseringen startar House of Marley ett lokalt samarbete med Friends.

– Vi är jätteglada att House of Marley väljer att stödja Friends och vår kamp för alla barns rätt till trygghet. House of Marley har ett stort samhällsengagemang och delar Friends värderingar om allas lika värde och rätten att vara den man är, säger Andreas Drufva, marknadschef på Friends.

Friends är en icke-vinstdrivande organisation vars uppdrag är att stoppa mobbning. Organisationen utbildar och stödjer skolor och idrottsföreningar i hela landet. Friends vision är ett samhälle där barn och ungdomar växer upp i trygghet och jämlikhet.