Ladda mobilen i jul och bidra till att stoppa mobbningen

Ladda mobilen i jul och bidra till att stoppa mobbningen

Det finns många sätt att dela med sig och hjälpa dem som har det tufft.  Ett är att fylla på kontantkortet till mobilen under jul och nyår – då skänker Swedbank en krona per laddning till Friends arbete mot mobbning.

För tredje året i rad startar nu Swedbank sin framgångsrika kontantkortskampanj. För varje kontantkort som laddas via banken mellan den 7 december 2012 och den 7 januari 2013 skänks en krona till Friends. Förra året gjordes 450 000 laddningar och i år siktar Swedbank på att nå 500 000, och därmed bidra med en halv miljon kronor för barns trygghet.

– Att vi tillsammans med Friends på olika sätt kan bidra till att motverka mobbning är för oss både angeläget och självklart. Vi hoppas att vår kampanj kommer att ge ett bra resultat så att det blir möjligt för fler barn att gå till skolan utan att behöva känna en klump i magen. Vi har sedan 10 år sponsrat Friends i kampen mot mobbning. Tidigare i år skänkte Swedbank namnrätten av nationalarenan i Solna till Friends, vilket ska ses som ett bevis på att sponsorsamarbetet med Friends är det enskilt viktigaste i banken, säger Björn Larsson, marknadsdirektör på Swedbank.

Tusentals barn och unga möts varje dag av elaka blickar, total ensamhet eller rena trakasserier. Friends arbetar för att stoppa all mobbning i svenska skolor och idrottsföreningar. Det gör man långsiktigt genom utbildning, rådgivning och uppföljning – ett arbete som är helt beroende av bidrag från företag och privatpersoner. Swedbank är sedan många år en av Friends största sponsorer.

– På Friends ser vi hur fler och fler företag hittar kreativa sätt att dela med sig i samband med jul och att även involvera kunderna i givandet. Vi är otroligt glada att Swedbank väljer att öka sitt stöd till Friends genom den här kampanjen. Målet för kampanjen är 500 000 kronor, och för den summan kan Friends utbilda över 2000 vuxna på skolor, förskolor och idrottsföreningar runtom i landet, säger Andreas Drufva, marknadschef på Friends.

Den som laddar sin mobil genom Swedbanks kampanj kommer som tack att kunna tävla om biljetter till valfritt evenemang på Friends Arena under 2013.

För ytterligare information, kontakta:
Amelie Furborg, pressansvarig, Friends, 070-415 64 67, amelie.furborg@friends.se
Anna Sundblad, presschef, Swedbank, 070-321 39 95, anna.sundblad@swedbank.com