Procordia fortsätter samarbetet med Friends i ny stor kampanj

Procordia fortsätter samarbetet med Friends i ny stor kampanj

Hösten 2012 inledde Friends och livsmedelsföretaget Procordia ett samarbete. Partnerskapet startades med en massiv butikskampanj. Med start denna vecka kommer uppföljaren - ”Ge Friends en hjälpande hand”, där konsumenter erbjuds handla produkter där en del av priset går som stöd till Friends arbete mot mobbning.

Med start denna vecka erbjuder Procordia konsumenterna av Felix, BOB, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Fun Light, JOKK, Den Gamle Fabrik och Paulúns att stödja Friends i kampen mot mobbning. Som tack för hjälpen får man ett par vantar med touch-funktion. För varje par vantar skänker Procordia tre kronor till Friends.

Genom ett särskilt sms-nummer kan man välja att donera ytterligare medel till Friends. Kampanjen, som kallas ”Ge Friends en hjälpande hand” pågår i butikerna till vecka 10.

– Vi är glada att Procordia stödjer en så viktig fråga som barns trygghet. Varje dag blir tusentals barn utsatta för kränkningar och utanförskap. Tack vare kampanjen kommer Friends att kunna engagera ännu fler skolor och idrottsföreningar i kampen mot mobbning, säger Lars Arrhenius, generalsekreterare på Friends.

– Många av våra medarbetare har barn i skolåldern och därför vet man hur viktigt Friends arbete är och vad organisationen betyder för många unga. Eftersom våra produkter och varumärken finns i skolan och i de flesta barnfamiljers hem känns det helt naturligt för oss att fortsätta att stödja Friends i deras arbete mot mobbning, menar Patrik Andersson. VD på Procordia.

Länkar till mer information: www.procordia.se och www.sannvan.se och www.friends.se

För ytterligare information, kontakta:
Amelie Furborg, pressansvarig, Friends, Tel 070-415 64 67, e-post amelie.furborg@friends.se
Cecilia Sjöholm, kommunikationschef, Procordia.Tel: 0765- 38 55 34, e-post: cecilia.sjoholm@procordia.se