Procordia stödjer Friends i ny kampanj

Procordia stödjer Friends i ny kampanj

Procordia satsar på vänskap och stöd till Friends arbete mot mobbning. Genom en stor butikskampanj som startar i dagarna erbjuder Procordia sina konsumenter att ”må gott genom att göra gott”.

Med en ny butikskampanj till stöd för Friends vill Procordia engagera sina konsumenter. Genom att köpa produkter under varumärkena BOB, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Fun Light, Den Gamle Fabrik och Paulúns under kampanjperioden stödjer konsumenten Friends arbete mot mobbning.

Vid köp av tre produkter får man en Hej-mössa, och för varje mössa skänker Procordia tre kronor till Friends. Genom ett särskilt sms-nummer kan man välja att donera ytterligare medel till Friends. Kampanjen, som kallas ”Sann vän” startar i butik vecka 37 och pågår till vecka 44.

– Våra produkter och varumärken finns i skolan och i de flesta barnfamiljers hem och därför känns det mycket naturligt för oss att stödja det arbete mot mobbning som Friends står för, säger Mikael Aru.

Tack vare externa bidrag från företag och privatpersoner kan Friends fortsätta sitt arbete för ett bättre samhälle för barn och unga.

– Vi är glada att Procordia stödjer en så viktig fråga som barns trygghet. Varje dag blir tusentals barn utsatta för kränkningar och utanförskap. Tack vare kampanjen ”Sann vän” kommer Friends att kunna engagera ännu fler skolor och idrottsföreningar i kampen mot mobbning, säger Andreas Drufva, marknadschef på Friends.

I samband med butikskampanjen släpper Procordia sin CSR-rapport ”Mat, miljö & människor, vårt ansvar”.

Kontaktpersoner
Cecilia Sjöholm, kommunikationschef, Procordia: 0765-38 55 34, cecilia.sjoholm@procordia.se
Amelie Furborg, pressansvarig, Friends, 070-415 64 67, amelie.furborg@friends.se

www.procordia.se
www.sannvan.se

Friends är en icke-vinstdrivande organisation vars uppdrag är att stoppa mobbning. Organisationen utbildar och stödjer skolor och idrottsföreningar i hela landet. Friends vision är ett samhälle där barn och ungdomar växer upp i trygghet och jämlikhet.