Sveriges artistelit signerar låtar i kampen mot mobbning

Sveriges artistelit signerar låtar i kampen mot mobbning

Friends och festivalen Putte i parken har inlett ett samarbete inför årets festival som går av stapeln i juli. Friends kommer att finnas på festivalområdet för att berätta om sitt arbete samt för att samla in pengar till kampen mot mobbning. Navet i insamlingen kommer att vara Friends Art Gallery, där artister som Håkan Hellström, Oskar Linnros och Amanda Jensen har signerat ord från sina kända låtar som kommer att säljas till förmån för Friends.

I Friends Art Gallery säljs kända artisters låtar ord för ord signerade på unika konstark. Håkan Hellström, som är en av de medverkande artisterna, har signerat 118 ord ur sin låt ”Känn ingen sorg för mig Göteborg”. Konstarken med orden säljs för 100 kronor styck och överskottet går oavkortat till Friends.

– Det känns kul med en helt ny idé och ett nytt grepp för att samla in pengar i kampen mot mobbning. Vi tycker även det är helt rätt att alla ord kostar lika mycket så alla har en chans på sitt favoritord,  säger Åsa Carlsson, säljansvarig Friends.

Friends Art Gallery lanseras på Putte i parken den 3–6 juli i Karlstad. Andra artister som signerar ord från sina låtar förutom Håkan Hellström är Amanda Jensen, Oskar Linnros, Timo Räisänen och Movits.

För mer information kontakta:
Johanna Wilkens, Pressansvarig
070 725 54 13 johanna.wilkens@friend.se