Valinformation 2010

Kommunalval

Frihetspartiet har beslutat att inte ställa upp i kommunalvalen 2010 med undantag av ett par försökskommuner. Anledningen är rent praktiska och ekonomiska. Vi har helt enkelt inga rimliga möjligheter att sätta upp fungerande lokalavdelningar inom den stipulerade tidsgränsen fram till den 15 april. Ett par kommuner anmälde väldigt tidigt intresse av att medverka redan i valet 2010 varför också organisationsarbetet inom dessa kommuner kommit så långt att vi bedömer möjligheterna som väldigt goda att vinna representation i de kommunerna.

Lokalavdelningar

Frihetspartiet avser dock att redan nu arbeta för att kommunala lokalavdelningar bildas med avsikt att ställa upp i samtliga kommuner i nästkommande val. Vi har därför satt upp ett enkelt regelverk för lokalavdelningarna i avsikt att vara till hjälp och stöd under organisationsarbetet. Regelverket kan tas del av under: http://www.frihets-partiet.se/index.php/medlem-gaavor/ i högra spalten.

Genom att forma lokalavdelningar får Frihetspartiet verksamma verktyg att på bredare front kunna påverka opinionen då vi på lokal nivå kan sprida och dela ut information kring partiet, avhålla politiska möten, verkställa aktioner, författa artiklar m.m.

Valbara kandidater

De personer som anmält, eller kommer att anmäla, sig som frivilliga att arbeta för Frihetspartiet måste snarast skicka in en underskriven ”Kandidatförklaring” om de önskar vara valbara till riksdagen 2010. Samma förhållande gäller även för samtliga valbara personer i kommuner som erhållit klartecken för kommunalt valdeltagande 2010. Kandidatförklaringen skickas till: Frihetspartiet, c/o Schjerva, Kommendantsvägen 38, 291 36  KRISTIANSTAD. Frihetspartiet har lagt upp den utskrivningsbara blanketten ”Kandidatförklaring” i högra spalten på sidan: http://www.frihets-partiet.se/index.php/medlem-gaavor/

• lokalavdelningar
  • kommunalvalen 2010