Frilans Finans får ny logotyp

Vid årsskiftet genomgår Frilans Finans logotyp en uppdatering för att göra den bättre anpassad för digitala sammanhang som t. ex. appar, Instagram och Facebook. Samtidigt skapar den nya logotypen bättre förutsättningar för organisationen att expandera internationellt och till nya affärsområden.

Själva verksamheten förändras dock inte. Som Nordens största egenanställningsföretag fortsätter vi att göra det möjligt för människor att enkelt och tryggt kunna göra sin grej utan att betungas av administration och pappersarbete. Att kunna fakturera utan eget företag.

I Sverige och Norge bedrivs egenanställningsverksamheten fortsatt under namnet Frilans Finans. I resten av Europa och inom nya verksamhetsområden kommer i stället namnet Invoicery, en sammansättning av orden "invoice" och "victory", att användas. Även om namnen skiljer sig åt så tydliggör logotypernas utseende att bolagen tillhör samma koncern, Invoicery Int AB.

Som en anekdot kan nämnas att logotypens byggnad är en gestaltning av en italiensk bro. En bro gör det möjligt för människor att mötas, precis som vår organisationen möjliggör utbyte mellan uppdragstagare och uppdragsgivare. Verksamheten startade 1999 och kommer 2019 att hjälpa mer än 20 000 individer att fakturera för över 1 miljard SEK. Nu byter vi kostym och fortsätter vår resa...

Vid frågor eller synpunkter om den nya logotypen, mejla gärna marknadsteamet via marcus.jonsson@frilansfinans.se

• frilansare
  • gig