Motorn i svensk gig-ekonomi når miljardomsättning

Nordens största egenanställningsföretag Invoicery Int, där bland annat Frilans Finans ingår, redovisar för 2018 en omsättning om 1 027,6 miljoner SEK. Det är en ökning med drygt 166 miljoner jämfört med 2017. Resultatet efter finansiella poster blev 6,2 miljoner SEK, en ökning med 3,7 miljoner jämfört med 2017.

- Våra egenanställda har gjort ett mycket starkt 2018, deras karriärer har utvecklats positivt och dessutom har vi ökat till 22 820 egenanställda (från 19 414 egenanställda 2017), säger Stephen Schad, VD på Invoicery Int och Frilans Finans Sverige AB.

Den svenska arbetsmarknaden är i kraftig förändring och gig-ekonomin kommer fortsätta växa starkt.

- Egenanställning är en av lösningarna som skapar ordning och reda på den uppdragsbaserade arbetsmarknaden. Vi ger människor möjlighet att ta tillfälliga uppdrag under trygga former utan krav på kompetens kring allt som rör företagande. Som egenanställd i Frilans Finans utvecklar du själv din karriär i den takt och omfattning och mot de mål du själv sätter, samtidigt som du får stöd och råd från en organisation med stora resurser, säger Stephen Schad.

Den del av organisationen som erbjuder företagslösningar utvecklades positivt under 2018 där omsättningen uppgick till 72,7 miljoner SEK i Sverige, en ökning med 40% mot föregående år.

Holdingbolaget Invociery Partners Sweden AB är sedan hösten 2017 noterade på Pepins Market, där nästa möjlighet att handla i aktien inleds den 12 juni. Mer information om hur handeln går till finner du här

För mer information, kontakta:

Anthoni Turunen, VD-assistent Frilans Finans,
anthoni.Turunen@frilansfinans.se