Friluftsfrämjandet deltar i Winter Show

Den 18-19 oktober deltar Friluftsfrämjandet på Winter Show - Sveriges största mötesplats för alla som älskar vintern. Eventet anordnas i Kungsträdgården i Stockholm och organisationen finns på plats med många aktiviteter, erbjudanden och tävlingar. För ungdomarna är Friluftsfrämjandet med och bygger upp en stor railarena, en prova-på-park, där besökarna är välkomna att åka och få tips och råd från professionella åkare. Dessutom bjuder Friluftsfrämjandet på vallaclinic två gånger per dag.

– Vi kommer finnas på plats på Winter Show för att visa upp vårt breda utbud av snö- och vinteraktiviteter i Region Mälardalen och dela med oss av det vi erbjuder. Genom Winter Show får vi möjlighet att träffa människor som delar vår passion för snö- och vinteraktiviteter, såväl nya utövare som mer erfarna, säger Annika Norlén, projektledare på Friluftsfrämjandet.

Friluftsfrämjandets program under Winter Show:

Pre season training by Friluftsfrämjandet
Prova rail-arenan och få tips av Niklas Eriksson. Ta med skidor och bräda och kom och åk!

Vallaclinic´s kl. 11.30 och kl. 14.00
Vad skall man egentligen tänka på när man skall ut i spåren för att slippa få bakhalt? Kom till vårt tält och få de bästa vallatipsen.

Bli skidlärare
Hur inleder du en karriär som kan ta dig till berg över hela världen? Kom så berättar vi mer! Säsongens utbildningsprogram hämtar du på plats.

Åk med Snösäker
Snösäker är konceptet för skolor, företag och föreningar. Nyfiken? Våra guider berättar hur det går till.

Vikingarännet, den 8 februari 2015
Vikingarännet är det stora skridskoloppet som går på Mälarisar mellan Uppsala och Stockholm efter den gamla Vikingaleden. Loppet sker på plogade banor med härlig service efter vägen och säkra isar. Kom så berättar vi mer!

Intresserad av skidskola
Friluftsfrämjandet har Sveriges största skidskola. Vill ditt barn gå i skidskola i Region Mälardalen? Vi berättar var det finns och hur det går till.

Teckna medlemskap och få en buff
Vill du få tillgång till ledarledda äventyr året om för dig och din familj? Bli medlem i Friluftsfrämjandet!

För ytterligare information om Friluftsfrämjandets deltagande på Winter Show kontakta:
Annika Norlén, projektledare Friluftsfrämjandet
E-post: annika.norlen@friluftsframjandet.se

Läs mer om Winter Show här

• winter show
  • kungsträdgården
  • railarena
  • vallaclinic
  • snöaktiviteter
  • vinteraktiviteter
  • prova på
  • pre season training