Klassiska Friskispressen i ny design

Friskispressen är Sveriges största träningstidning. Den riktar sig till de över 500 000 medlemmarna i Friskis&Svettis och alla andra som gillar träning. Nu kommer Friskispressen i en ny uppdaterad version med ny design och ett fördjupat innehåll

Friskis&Svettis utgör 16 procent av den svenska idrotten, och med det kommer ett ansvar. Träning ska vara en frizon från prestationskrav och skeva ideal. För att lyckas och få ännu fler människor i rörelse arbetar vi brett i många kanaler.

-Friskispressen är en bra kanal för att ge hela bilden, Friskis är så mycket mer än en träningsaktör. Varumärket Friskispressen är efter sina dryga 30 år välkänt och uppskattad och en viktig del av helhetsupplevelsen av Friskis för många medlemmar, säger Susanne Jidesten, generalsekreterare.

Susanne fortsätter:

-Friskis är en utvecklingsorganisation och i ett samhälle som rusar allt snabbare behöver vi också lyfta blicken och hitta ett sätt att berätta. Med Friskis som tydlig avsändare vill vi ta plats i den övriga tränings- och sportvärlden. I tidningen tror vi att mötet kan ge både spännande och inspirerande reportage. I övrigt är Friskis värderingar och livsstil självklart i fokus.

För ytterligare kommentarer, kontakta gärna:

Susanne Jidesten, generalsekreterare Friskis&Svettis, 076-320 32 60, susanne.jidesten@riks.friskissvettis.se

Mer om Friskispressen

-Friskispressens idé är att vara som ett Friskis i tidningsform: Vi erbjuder lustfylld och lättillgänglig träningsläsning av hög kvalitet för alla.

-Ansvarig utgivare är Susanne Jidesten, Friskis&Svettis generalsekreterare

-Friskispressen produceras av Tomas Borgå, A bond Superior Media

-Tidningen startades 1985

-Tidningen delas främst ut på Friskis träningsanläggningar runtom i landet.

-Friskispressen finns digitalt på friskissvettis.se

-Friskispressen utkommer med fyra nummer år 2020

• Hälsa, sjukvård, läkemedel

Friskis&Svettis är en av Sveriges största idrottsföreningar med över 558 000 medlemmar fördelade i 161 lokala ideellt föreningar. I Sverige finns 110 föreningar, resterande finns i Norge, Danmark och övriga Europa.
Över 17 000 ideella ledare och funktionärer ser varje vecka till att vi kan erbjuda lättillgänglig och lustfylld träning av hög kvalitet för alla.

Ingrid Hammarberg

Presskontakt Kommunikationschef +46 70 4650057