Ulla Hamilton är vd på Friskolornas riksförbund.

Välkommen på årsmöteskonferens - hos Friskolornas riksförbund 25/4

PRESSINBJUDAN. Varmt välkomna på Friskolornas riksförbunds årsmöteskonferens den 24 april 2024!

Näringslivsgurun Leif Östling, virologen Niklas Arnberg, statssekreteraren Johan Berggren, ukrainska läraren Eva Tatarova, Hans Roslings Gapminderkollega Olof Granström, Moderaternas utbildningspolitiska talesperson Josefin Malmqvist, forskaren Gabriel Heller Sahlgrenoch Kunskapsskolans koncernchef Cecilia Carnefeldt. Alla kommer de för att ge sina perspektiv under vår temadag ”Så kan friskolor bidra i en orolig tid”.

- Vår tid präglas av krig, migration med påföljande segregation, pandemier och omvälvande förändringar på teknikområdet. Hur ska skolan tackla vår tids stora utmaningar – och hur kan friskolor bidra? Det är temat för vår årsmöteskonferens 2024, säger Ulla Hamilton, vd på Friskolornas riksförbund.

Journalister är välkomna att närvara på årsmöteskonferensen den 25 april mellan klockan 09.00 och 15.15. För fullständigt program och anmälan se länken nedan. Årsmöteskonferensen äger rum på Näringslivets hus, Storgatan 19, Stockholm.

Program och anmälan.

För mer information: