Frogpearl sponsrar med pärlsmycken till Socialt Entreprenörskaps event

Den 27 april hålls en konferens och kvällsevent på Grand Hotel om Socialt Entreprenörskap- en del av lösningen. Konferensen arrangeras av Playing for Change, Sida, Mötesplats för social innovation och samhällsentreprenörskap och Ashoka.

Alltfler företag vill arbeta för att förbättra mänskliga rättigheter och bidra till en positiv samhällsutveckling. Samtidigt växer många sociala entreprenörer fram och ett intresse att kombinera och samarbeta dem emellan blir alltmer aktuellt. Under konferensen kommer alternativa strategier för ökat samarbete mellan stat och näringsliv diskuteras och frågor som rör socialt entreprenösrkap, hinder som förekommer och hur man kan undanröja dessa strategiskt kommer tas upp.

Frogpearl är mycket glada att kunna bidra med sina pärlsmycken till ett så viktigt och intressant event. "Eftersom vi själva värderar sociala och miljömässiga frågor väldigt högt känns det extra kul att få kunna delta på detta sätt." säger Felicia Sobocki, VD Frogpearl.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Frogpearl är ett nystartat svenskt smyckesföretag som säljer exklusiva pärlsmycken online. Vi jobbar aktivt med sociala och miljömässiga frågor och kombinerar elegant design med ett ansvarstagande. Våra smycken visar upp en ny, modern version av det traditionella pärlsmycket där vi använder de annorlunda och oregelbunda pärlorna till våra smycken. Vi vill inspirera andra att tänka och agera på ett nytt sätt, både genom vår design och genom vårt ansvarstagande.

• frogpearl
  • pärlsmycken