Frölunda Torg skänker 80 000 kronor till Jontefonden

Just nu pågår Det stora julexperimentet på Frölunda Torg - ett experiment då en person har flyttat in och ska bo dygnet runt på Frölunda Torg under två veckors tid. Huset som personen bor i har nu auktionerats ut via Tradera.
– 80 900 kronor kommer att gå oavkortat* till Jontefonden, vilket är helt fantastiskt! säger Johanne Gabrielson, marknadschef på Frölunda Torg.

Huset som är 22 kvadratmeter stort med ett loft på 9,5 kvadratmeter har nu gått till en lycklig vinnare - som dessutom köpt huset för en god sak. 80 900 kronor kommer att oavkortat gå till Jontefondens arbete med barn som väntar på eller har genomfört en organtransplantation.

– Jontefonden är en stiftelse för barn och ungdomar som väntar på eller har genomfört en transplantation. De här barnen hamnar ofta i skymundan och därför vill vi skapa glädje och sätta guldkant på en väldigt svår livssituation för dem och deras familjer. Det är en helt fantastisk gåva, vi är så glada och tacksamma, säger Gunilla Ivarsson, generalsekreterare för Jontefondens insamlingsstiftelse.

Under två veckors tid uppmärksammas julen på Frölunda Torg under Det stora julexperimentet, då inneboenden Alonnika bor dygnet runt i attefallshuset som är placerat mitt på torget.

– Vi vill med julexperimentet berätta att allt finns under vårt tak och då visa vårt breda utbud och vår fantastiska mötesplats på ett nytt sätt. Något som även involverat våra besökare på ett annorlunda sätt, säger Johanne Gabrielson, marknadschef på Frölunda Torg

Checköverlämningen till Gunilla Ivarsson, generalsekreterare för Jontefondens insamlingsstiftelse, kommer att ske kl 14.00 fredagen den 22 december i Centralhallen vid huset på Frölunda Torg.

*Exklusive kostnad för leverans inom Storgöteborg.

Frölunda Torg innehåller 200 butiker, fördelade på 56 000 kvm. Årligen besöker över 12 miljoner köpcentrumet och dess marknadsledande internationella och svenska kedjor, välkända varumärkesaffärer och små specialbutiker alternativt någon av centrumets många restauranger och caféer. frolundatorg.se

Skandia Fastigheter äger, förvaltar och utvecklar fastigheter inom segmenten kontor, köpcentrum, bostäder och samhällsfastigheter. Vid årsskiftet 2015/2016 förvaltade bolaget 117 fastigheter till ett sammanlagt värde av cirka 43,2 miljarder kronor och med en uthyrbar area om1,2 miljoner kvadratmeter. Fastighetsbeståndet finns i huvudsak i de tre storstadsregionerna och har 135 medarbetare som arbetar för att leverera en långsiktigt god avkastning till Skandias 1,4 miljoner ägare. www.skandiafastigheter.se