Frontcast levererar Butiks TV till Elektroskandia AB.

Elektroskandia valde Frontcast Media AB som leverantör av Butiks-TV lösning.
Systemet består av en mediaspelare samt en 32" skärm som monteras i Elektroskandias egna butiker.
Innehållet i kanalen styrs via ett webb gränssnitt. Inloggning kan således ske vart man än befinner sig. Enkelt , smidigt och säkert. Systemet är Linux baserat och använder sig av 128 bit ssl kryptering.
Elektroskandia använder kanalen till att informera och marknadsföra egna och externa varumärken mot sina kunder.
"Kunder som Elektroskandia, som har ambitionen att äga och driva sin egen kanal, tillhör vår primära målgrupp. Firecast som produkten heter tar inte mer än ca. 15-20 minuter att lära sig." Säger Kim Zetterberg, VD på Frontcast Media.
Elektroskandia AB är ledande elgrossist i Sverige med över 100-års erfarenhet. Bolaget marknadsför och säljer elmateriel, kraft/automation, tele/data/säkerhet, belysning, hushållsmaskiner och industriförnödenheter. Verksamheten omsätter ca 6 000 MSEK och är etablerad på nästan 50 orter platser i Sverige. Elektroskandia har totalt omkring 800 medarbetare.
"Vi tror mycket på en stimulernade säljmiljö med exponeringar, skyltningar, demos, där är Butiks tv något som förstärker detta säger Kjell Roman, på marknadskommunikationsavdelningen."
Frontcast Media AB grundades 2002 med visionen att bli en av de större distributörerna inom digitalt media. Frontcast tillhandahåller hårdvara samt mjukvara som möjliggör distribution samt uppspelning av digitala filformat. Genom nära samarbete med bl.a. systemintegratörer erbjuder Frontcast media kompletta, kostnadseffektiva totallösningar för digital kommunikation.