Frontit expanderar till Uppsala med nytt kontor och rekrytering av erfarna konsulter

Nu expanderar Frontit sin verksamhet och öppnar upp ett nytt kontor i Uppsala. Med kunder i och runt Uppsala stärker vi vår lokala närvaro och knyter samtidigt ihop vår tillgängliga kapacitet i hela Mälardalen.

- Det är ett sätt att komma närmare och skapa mer värde för våra kunder, bland annat genom att vi nu kan ta fler ledande roller i förändringsprojekt längs hela förändringsresan, säger Ulf Vårlid, ansvarig för Frontits satsning i Uppsala.

Frontit driver förändring och komplexa projekt i både privata och offentliga verksamheter i och runt Uppsala. Vi har bland annat uppdrag hos Uppsala kommun, Region Uppsala, Svenska Kyrkan samt företag inom verkstadsindustrin.

- Vi är till exempel engagerade i CRUSH Covid, ett forskningsprojekt som syftar till att kartlägga och försöka dämpa kraftiga lokala utbrott av covid-19 i Uppsala län, berättar Ulf.

Fokus just nu är att skapa tillväxt genom rekrytering av erfarna förändringsledare och projektledare, ett arbete som pågår för fullt.

- Vårt mål är att vara drygt 10 personer innan slutet av 2021 men det viktigaste är inte antalet utan att hitta medarbetare som vill växa tillsammans med oss och våra kunder i Uppsala, fortsätter Toni Sigmundsson. Toni har en roll som etableringsstöd med erfarenhet av tidigare etableringar.

Den 1 maj öppnade Frontit dörrarna till kontoret på United Spaces mitt i centrala Uppsala.

- Det känns jättekul att vi öppnar kontor i Uppsala där vi redan arbetar med flera kunder. Det är både tryggt och roligt att göra det med Ulf Vårlid och Toni Sigmundsson som ansvarar för etableringen, de är välförankrade i vår affär och vår värdegrund. Vi ser fram verkligen emot en spännande resa i Uppsala säger Anneli Angeling, koncern-VD på Frontit.

Kontakta gärna Ulf Vårlid vid frågor.

Frontit är en strategisk förändringspartner som sätter människan i centrum. Vi vet att om människor vill, kan och vågar så finns bäst förutsättningar för att lyckas med en förändring och skapa bestående resultat. Vi som jobbar på Frontit är 200 drivna, erfarna och prestigelösa konsulter i Stockholm, Sundsvall, Västerås, Norrköping, Örebro, Malmö och Uppsala som brinner för att driva förändring och komplexa projekt. Vi får förändring att fungera.

Ulf Vårlid

Konsultchef Uppsala 070-834 25 25