Frontit - Gasellföretag för fjärde året i rad!

Frontit - Gasellföretag för fjärde året i rad!

Affärstidningen Dagens Industri har för fjärde året i rad utsett Frontit till Gasellföretag, vilket innebär att vi ännu ett år har mött kriterierna för denna utmärkelse.

”Vi är oerhört stolta att vi än en gång får denna mycket fina utmärkelse. Framgången bygger på våra kompetenta och skickliga konsulter som varje dag arbetar med att genomföra och driva framgångsrika förändringsprojekt hos våra kunder. Frontit är just nu inne i en expansiv fas, senast i familjen är vår nyetablering i Öresundsregionen med vårt nya kontor i Malmö”, säger Anneli Angeling VD Frontit AB.

Om utmärkelsen
Begreppet Gaseller är skapat av den amerikanske forskaren David Birch. Redan på 1980-talet visade han att det är de små snabbväxande företagen som skapar de flesta nya jobben, till skillnad från ekonomins elefanter som alltid måste effektivisera och ofta minskar sysselsättningen. Årligen utses färre än 0,5 procent av alla Sveriges aktiebolag till Gasellföretag och utmärkelsen firar i år 15-års jubileum.

Kriterierna för att få utmärkelsen Gasellföretag är bland annat:

• offentliggjort minst fyra årsredovisningar
  • minst fördubblat sin omsättning, mellan år 1 och år 4 i mätningen
  • ökat sin omsättning varje år de senaste tre åren
  • ett samlat rörelseresultat för de fyra räkenskapsåren som är positivt
  • att allt väsentligt vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusion
  • sunda finanser

Läs mer: http://www.di.se/gasell/

Om Frontit
Frontit erbjuder konsulttjänster och utbildning inom projekt- och programledning, portföljstyrning och projektkontor samt verksamhetsutveckling och förändringsarbete. Företaget har ett 100-tal mycket erfarna medarbetare, som brinner för att hjälpa sina kunder att leda och styra projekt och förändringsarbete till framgång. Frontit finns representerade i Stockholm, Sundsvall, Västerås, Norrköping och Malmö. Läs mer om Frontit: www.frontit.se

Anneli Angeling

Koncern-VD Frontit 070-221 12 58