Marie Furmarker

Frontit stärker ledningsgruppen med ny säljchef

Marie Furmarker har rekryterats till rollen som säljchef för konsultbolaget Frontit. Marie har lång erfarenhet av konsultbranschen både som kundansvarig, affärsområdesansvarig och ledare. Hon kommer senast från ÅF.

”Frontit är ett prestigelöst företag med både hjärna och hjärta. Ett företag som vill mycket och jag ser fram att bidra på resan framåt. Jag brinner för ledarskap och att utveckla team. Viktigast för mig är att samarbeten ska långsiktiga och hållbara. Jag ser fram emot att jobba nära våra kunder och fortsätta utveckla och stärka våra relationer som strategisk partner. Att tillsammans med våra kunder och konsulter skapa värde på både strategisk, taktisk och operativ nivå. Dessutom ska det vara kul att jobba med Frontit och utvecklas tillsammans”, säger Marie Furmarker.

Marie Furmarker har lång erfarenhet från IT och konsultbranschen med expertis inom ledning och affärsutveckling. Hon har tidigare haft ledande roller som VD på Konsultbolag1 Affärsområdeschef på Visma. Hon kommer senast från rollen som sektionschef på ÅF.

”Marie brinner för att bygga och utveckla affärer och kundrelationer, hon är en teamspelare och delar vår värdegrund. Marie kommer att accelerera vår utveckling för att kunna leverera ännu större värde till våra kunder. Hon kommer i sin roll som säljchef tillföra kompetens av konsultaffären och tillsammans med sitt ledarskap bidra till Frontits fortsatta tillväxtresa”, säger Anneli Angeling, koncernchef för Frontit AB

Marie började på Frontit den 12 augusti 2019 och tar över rollen från Mattias Bäckström som nu är VD för Frontit i Mälardalen.

Frontit hjälper företag och organisationer att lyckas med förändringsarbete genom effektiva konsulttjänster inom verksamhet och IT. Vi brinner för att skapa extraordinära och hållbara resultat genom att utveckla individer och verksamheter till sin fulla potential. Vi är 190 medarbetare i Stockholm, Sundsvall, Västerås, Norrköping, Örebro och Malmö. Åtta år i rad har vi utsetts till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser av Great Place to Work samt varit på den europeiska listan över de bästa arbetsplatserna. Läs mer