Frontit tecknar nytt ramavtal med Försäkringskassan

Frontit får fortsatt förtroende att leverera tjänster till Försäkringskassan inom bland annat projektledning och verksamhetsutveckling. Det nya avtalet börjar gälla den 1 mars 2016 och pågår fram till och med 31 mars 2020. Uppskattad omfattning på avtalet är cirka 40 MSEK.

Frontit, som är ett av Sveriges snabbast växande konsultföretag inom bland annat projektledning, verksamhetsutveckling, test- och kvalitetsstyrning, etablerade sig i Sundsvall för ca 4 år sedan. Frontit har nu mycket stark närvaro på Sundsvallsmarknaden genom egna ramavtal med bland annat CSN, Bolagsverket, Statens tjänstepensionsverk samt Landstinget Västernorrland. Nu ska ytterligare konsulter anställas då förutsättningarna för fortsatt expansionen är goda.

Avtalet - uppskattad omfattning 40 MSEK
Frontit upplever en stor efterfrågan på de tjänster som vi erbjuder i regionen. Jonas Grundberg, VD för Frontit i Sundsvall säger:

- Försäkringskassan kan via detta avtal köpa mycket erfarna konsulter bland annat inom projektledning och verksamhetsutveckling som kan hjälpa dem i sitt förändringsarbete.

Avtalet börjar att gälla den 1 mars 2016 och sträcker sig fram till och med den 31 mars 2020. Det innebär att fram tills mars 2020 har Frontit möjlighet att omsätta ca 40 MSEK på avtalet, då de under år 2015 omsatte ca 10 MSEK på det tidigare avtalet.

- Försäkringskassan är en viktig kund för oss och med detta fleråriga och långsiktiga ramavtal kan vi fortsätta bygga vår relation och dessutom fortsätta vår tillväxtresa i regionen, säger Jonas Grundberg, VD för Frontits verksamhet i Sundsvallsregionen.

För mer information, kontakta:
Jonas Grundberg, VD Frontit Sundsvall

Om Frontit
Frontit hjälper företag och organisationer att lyckas med förändringsarbete genom effektiva konsulttjänster i gränslandet mellan verksamhet och IT. Vi brinner för att skapa extraordinära och hållbara resultat genom att utveckla individer och verksamheter till sin fulla potential. Vi är drygt 130 medarbetare i Stockholm, Sundsvall, Västerås, Norrköping och Malmö.

Jonas Grundberg

VD Frontit Sundsvall 072-729 16 00