Frontit utser ny VD

Frontit utser ny VD

Markus Ekelund har utsetts till ny VD på Frontit och tillträder under september 2010.

Markus Ekelund har lång erfarenhet av konsultverksamhet och förändringsarbete. Han rekryterades till Frontit för två år sedan med ett förflutet på Capgemini och H & M. Markus har framför allt verkat inom verksamhetsstyrning, IT-management och Business Intelligence. Det senaste året har Markus varit verksam som COO på Frontit.

Tidigare VDn och Frontits huvudägare Pierre Bjurhager fortsätter att arbeta i verksamheten som arbetande Styrelseordförande med fokus på expansion och finansiering.

- Det är ett naturligt steg i Frontits utveckling att jag släpper VD posten till Markus, som det senaste året hanterat den operativa verksamheten, men nu också får hela det formella ansvaret, säger Pierre Bjurhager, styrelseordförande och huvudägare.

En anledning till att skiftet görs just nu är att Jan-Erik Karlsson, f d VD på Capgemini Sverige, valdes in i Frontits styrelse i somras. Läs mer om Jan-Erik Karlsson som styrelseledamot här.

För mer information kontakta:

Pierre Bjurhager, Styrelseordförande, 0708-337 290

Markus Ekelund, VD, 0739 - 529 007

Frontit erbjuder seniora konsulter för ledande befattningar inom projekt- och förändringsarbete. Våra konsulter arbetar med projektledning, verksamhetsanalys, kravarbete, förändringsledning, upphandling, business intelligence och testledning.

Pierre Bjurhager

Styrelseordförande Expansion och tillväxt