Frontit utsett till Gasellföretag för tredje året!

Frontit utsett till Gasellföretag för tredje året!

Frontit, som erbjuder seniora konsulter i gränslandet mellan verksamhet och IT, blev för tredje året i rad utsetts till ett Gasellföretag.

Förutom att Frontit nu har blivit utsett till ett av årets Gasellföretag för tredje året i rad så har företaget dessutom vunnit utmärkelsen ”Great place to work” två år i rad 2012 och 2013.

“Vår målsättning när vi fick utmärkelsen 2011 var att vara Gasell ytterligare ett år. Det målet nådde vi 2012 och nu fick vi utmärkelsen en tredje gång 2013.

Vår framgång bygger på våra konsulters förmåga i projekt- och förändringsarbete samt samarbetet med våra kunder. Vi är självklart mycket stolta över utmärkelsen och vi fortsätter växa med nya medarbetare och uppdrag” säger VD Anneli Angeling.

Om Frontit

Frontit är ett konsultföretag inom Management & IT som stärker sina kunders förmåga att framgångsrikt driva förändringar och har sedan 1969 engagerats i över 1 000 projekt inom såväl privat som offentlig sektor. Frontit finns sedan tidigare representerade i Stockholm, Sundsvall och Västerås samt inom kort i Norrköping.

Kriterierna för att få utmärkelsen Gasellföretag är bland annat:

·  offentliggjort minst fyra årsredovisningar

·  minst fördubblat sin omsättning, mellan år 1 och år 4 i mätningen

·  ökat sin omsättning varje år de senaste tre åren

·  ett samlat rörelseresultat för de fyra räkenskapsåren som är positivt

·  att allt väsentligt vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner

·  sunda finanser

För mer information, kontakta:

Anneli Angeling VD
tel: 070-221 12 58
anneli.angeling@frontit.se

Pierre Bjurhager, styrelseordförande
 tel: 070-833 72 90
pierre.bjurhager@frontit.se

www.frontit.se

Frontit erbjuder seniora projektledare och verksamhetskonsulter inom management och IT, som brinner för att hjälpa sina kunder att leda och styra projekt till framgång.