Återvinningsstation i Eskilstuna flyttas

Återvinningsstation i Eskilstuna flyttas

Återvinningsstationen vid Skiftinge Centrum, Eskilstuna kommer under slutet av augusti flyttas från nuvarande placering i centrum till den stora parkeringen nära Hovdebergsgatan.

– Vi arbetar ständigt för att öka möjligheterna till återvinning och hoppas att den nya placeringen ska ge ännu bättre tillgänglighet för våra återvinnare, säger Kerstin Wärn, regionchef på Förpacknings- och Tidningsinsamlingen (FTI).

Återvinningsstationer är till för närboende hushåll och ger dem möjlighet att lämna sina pappers-, plast-, metall- och glasförpackningar samt tidningar till återvinning, vilket väsentligt bidrar till att man aktivt sparar på jordens ändliga resurser vid tillverkning av nya förpackningar och produkter.

På FTI:s hemsida hittar återvinnare enkelt en återvinningsstation som ligger närmast från där man befinner sig. Där ser man också när en station töms och städas, www.ftiab.se/hitta-atervinningsstation. På FTI hoppas man att denna service ska underlätta och vara till nytta för alla återvinnare runt om i landet.

Företag och andra verksamheter hittar var de gratis lämnar sina verksamhetsförpackningar på FTI:s hemsida, www.ftiab.se/mottagningspunkt.

För grovsopor hänvisar FTI till fastighetsägarens miljö- eller grovsoprum eller till återvinningscentralerna Retuna och Lilla Nyby. Mer information finner ni på kommunens hemsida. FTI arbetar för att återvinningsstationer ska vara trygga platser att gå till, till förmån för invånare i de områden de är placerade.

För mer information:

Kerstin Wärn, Regionchef på Förpacknings- och Tidningsinsamlingen (FTI)

kerstin.warn@ftiab.se