Borttagning av återvinningsstation i Kalmar

Den 10 mars kommer återvinningsstationen vid Granvägen i Kalmar att tas bort då platsen ska bebyggas.

Kalmarborna är duktiga på att källsortera och de tre stationer som vi hänvisar till ligger i närområdet, vid Bergauddsvägen, Norrliden Centrum och Berga Centrum, säger, säger Anneli Viberg, regionchef vid Förpacknings- och Tidningsinsamlingen.

En återvinningsstation ger de närboende möjlighet att lämna sina källsorterade förpackningar av papper, plast, metall samt tidningar och glas. I ett större perspektiv bidrar återvinningen och tillverkningen av nya förpackningar, nya produkter, nytt glas och nya tidningar till att vi inte slösar på jordens ändliga resurser i onödan.

Anneli Viberg, Regionchef, Förpacknings- och Tidningsinsamlingen

anneli.viberg@ftiab.se

För allmän information om avfall och källsortering, se www.sopor.nu.