“Det bästa med Instax är spontaniteten och förmågan att vara kreativ"

Vår samarbetspartner Elite Foto har under 2018 utsett en av sina butiker till årets Instaxbutik. Deras cirka 40 butiker var med och tävlade om titeln och en statyett i form av en Instaxkamera i guld med ingraveringen “Årets Instax butik”.

Nyligen presenterades vinnaren av 2018 års tävling där Elite Foto Ski tog hem priset! Detta är ett resultat av att de under årets gång har fokuserat extra på att ge utrymme för Instaxkameror och dess tillbehör i butiken och frambringat ett intresse för produkterna hos sina kunder. Deras insats har gjort att stora mängder varor sålts där Mini 9 och SQ6 varit storsäljare tillsammans med dess tillbehör.

Butikschef Emilie Strømme på Elite Foto Ski berättar att de har varit väldigt medvetna om att fronta Instax och alla tillbehör på ett inspirerande sätt under hela året. Hon beskriver vidare hur de regelbundet har Instax på “bästa” platsen i butiken vilket vi på Fujifilm är väldigt glada över att höra. Emilie och Sara som arbetar heltid i butiken har haft ansvar för att uppehålla engagemanget kring Instax under årets gång och är själva väldigt entusiastiska kring kamerorna. De beskriver att “Det bästa med Instax är spontaniteten och förmågan att vara kreativ, liksom möjligheterna till fina album och bilder direkt på väggen”

I samband med Elite Fotos årsmöte fanns Fujifilms representanter Tore Rodde, Sales Manager Norge och Jens Thourhauge, Nordic Business Domain Manager på plats för att dela ut en Guldinstax och diplom.

Detta var första året som Elite Foto utsåg "Årets Instaxbutik" och vi hoppas att även nästa år få dela ut pris!