Fujifilm Europe introducerar den nya instax mini Link 2 Smartphoneprinter

Fujifilm Europe introducerar den nya instax mini Link 2 Smartphoneprinter

Nya interaktiva produktfunktioner som är designade för att inspirera till kreativitet.

Fujifilm Europe, Photo Imaging Division, annonserade idag den europeiska lanseringen av sin FUJIFILM instax mini Link 2 smartphoneprinter, tillgänglig från 22 juni 2022. instax mini Link 2 har en mängd nya, unika funktioner utformade för att uppmuntra kreativitet, inklusive anpassningsbara ramar och bildlägen som hjälper till att förbättra stämningen i en bild.

instaxAiR är en spännande ny funktion för instax mini Link 2 som tar det interaktiva och det personliga till en helt ny nivå genom att låta skrivaren vara ett verktyg för att rita "i luften" och applicera effekterna direkt på utskriften.

instax mini Link 2 uppmuntrar bildskapare att uttrycka sig kreativt genom sina utskrifter”, säger Shin Udono, Senior Vice President, Imaging Solutions, FUJIFILM Europe. "Med otroligt innovativa, roliga och interaktiva funktioner som instaxAiR, etablerar vi nya sätt att inspirera instax-användare när de skapar sina bilder."

instax mini Link 2’s huvudfunktioner:
instaxAiR:
instaxAiR
låter användaren lägga till grafik till sina utskrifter via gratis applikationen, instax mini Link App1. Lägg till bubblor, kronblad, neon, sprayfärg eller en glitterlook genom att helt enkelt trycka ner funktionsknappen instax mini Link 2 på toppen, medans användaren börjar rita i luften med hjälp av att rikta sidolysdioden. Det som ritas i luften kommer att visas i appen och när användaren är nöjd med utseendet kommer grafiken att synas på själva utskriften. Användaren av instaxAiR-funktionen kan också spela in en video av ritningen och dela ögonblicket som en utskrivbar QR-kod som visas på utskriften. QR-koden kan skannas för att se videon, ladda ner den eller dela den på sociala medier.

Bärbar, lätt och snabb
instax mini Link 2 är kompakt, lätt och har en räfflad textur som överför en utskrift på cirka 15 sekunder, stödjer kontinuerlig utskrift och kan skriva ut cirka 100 instax mini-utskrifter per laddning trådlöst via Bluetooth2.

Anpassa dina instax-miniutskrifter med olika bildlägen, designramar, klistermärken och mera
instax mini Link 2-appen innehåller en mängd olika ramar som kan appliceras på en vald bild för att skapa en unik instax-utskrift. Användare kan välja mellan två bildlägen – instax-Rich Mode för djupare och rikare färger eller instax-Natural Mode för ett mer originellt utseende. Smartphonebilder kan också förbättras med konstnärliga filter eller genom att justera bildens ljusstyrka, kontrast och mättnad. Användare kan också kombinera upp till åtta bilder till ett enda instax-utskriftscollage via appen.

Förutom smartphone-anslutning är instax mini Link 2 även kompatibel med den spegellösa digitalkameran FUJIFILM X-S10, som ger fotografer möjligheten att skicka sina bilder direkt från kameran till skrivaren.

instax mini Link 2 kommer att finnas i Soft Pink, Clay White och Space Blue, och kommer att vara tillgänglig att köpas från den 22 juni 2022 över hela Europa till ett rekommenderat pris på 1299 SEK.

Introducerar ny film

I samband med lanseringen av instax mini Link 2 kommer även den nya instax mini Spray Art Instant Film, med en färgglad regnbågsspraydesign som reflekterar ljus. Det är den perfekta kompletteringen till instaxAiR-funktionen, eller bara för att göra vilken bild som helst speciell med den roliga ramen. Denna filmvariant kommer att finnas tillgänglig för köp den 22 juni 2022 över hela Europa till ett rekommenderat återförsäljningspris på 109,95 SEK.

För mer information om instax mini Link 2, klicka här

*1: En gratis app kompatibel med Android- och iPhone telefoner. Den kan laddas ner från Google Play för Android-telefoner och App Store för iPhones. Android och Google play är varumärken eller registrerade varumärken som tillhör Google Inc.

*2 : Bluetooth® arbetsmärket och logotyp är registrerade varumärken som tillhör Bluetooth SIG, Inc., som används under licens.

-------------------------------------------------------------------

instax mini Link 2 Specifikationer

Inspelningsmetod

3-färgexponering med OLED

Film

FUJIFILM instax mini Instant Film (säljs separat)

Filmstorlek

62 mm × 46 mm

Exponeringspixlar

800 × 600 dots

Exponeringsupplösning

12.5 dots/mm
(318 dpi, 80 μm dot pitch)

Exponeringsgradation

RGB-gradering av 256 färger

Anslutning

Bluetooth Ver. 4.2 (BLE)

Format på utskrifter

JPEG, PNG, HEIF, DNG

Utskriftstid

Bildinspelning - fotoutgång (utmatad):

Cirka 15 sek.

Möjligt antal utskrivna bilder

Cirka 100 (från full laddning; antal utskrifter beror på användningsförhållandena)

Batteri

Uppladdningsbart litiumjonbatteri (intern typ: går ej att ta ut)

Laddningstid

Cirka 80 till 120 minuter (beroende på omgivningstemperaturen vid laddningstidpunkten)

Energiförbrukning

Cirka 3 W

Driftmiljö

Temperatur: +5 ºC till +40 ºC
Luftfuktighet: 20% till 80% (ingen kondens)

Huvudenhetsmått

91.9 mm × 36.4 mm × 124.8 mm (exklusive utskjutande delar)

Huvudenhetsvikt

Cirka 210 g (exklusive film-paket)

Medföljande tillbehör

Micro USB-kabel (BOD700-200, längd: 30 cm)

* Ovanstående specifikationer kan ändras för att förbättra produkten.

-------------------------------------------------------------------

För funderingar och frågor om detta pressmeddelande, vänligen kontakta:

Media Kontakt:
Cecilie Rørth