Fujifilm introducerar INSTAX SQUARE SQ40 instant-kamera!

Fujifilm introducerar INSTAX SQUARE SQ40 instant-kamera!

Fujifilm presenterar också den nya INSTAX SQUARE "Sunset" instant-film och en ny färgvariant av den populära INSTAX mini Evo hybridkameran.

RATINGEN, Tyskland, 15 juni 2023 – FUJIFILM Europe GmbH, Imaging Division, har idag presenterat lanseringen av sin nya INSTAX SQUARE SQ40 kamera (SQ40™), ett nytt tillskott till INSTAX SQUARE-sortimentet av kameror. Fujifilm har också introducerat en ny INSTAX SQUARE filmsort, "Sunset", med en mängd olika nyanser på kanterna med mjuka färggraderingar utformade för att påminna om en lugn och fridfull solnedgång.

"Kunderna älskar vår INSTAX MINI 40 instant-kamera, så att utöka produktsortimentet till att omfatta ett alternativ i kvadratformat var helt enkelt perfekt", säger Shin Udono, Senior Vice President, Imaging Solutions, FUJIFILM Europe. "Inte bara kan INSTAX-fans nu få en annan instant-kamera med ett klassiskt utseende, men de kan också njuta av SQ40’s stora, fyrkantiga bildområde.”

Viktiga SQ40-funktioner:

Automatisk exponeringsfunktion

SQ40:s automatiska exponeringsfunktion känner automatiskt av nivån på omgivande ljus när knappen trycks in, vilket optimerar slutartiden och blixteffekten enligt omgivningen. Det gör det möjligt för även nybörjare av INSTAX kameror till att ta bilder som automatiskt justeras oavsett inre eller yttre förhållanden, vilket ger högkvalitativa foton på plats.

Selfie-läge för snabbare och enklare selfies

Användare kan aktivera selfie-läget, perfekt för att ta selfies och närbilder, genom att helt enkelt vrida linsen efter att ha slagit på SQ40. Att använda det här läget för att ta fantastiska selfies och närbilder är otroligt enkelt och bekvämt.

Ny filmvariant introduceras:

Med lanseringen av SQ40 följer också Fujifilms lansering av den nya INSTAX SQUARE "Sunset" -varianten av INSTAX film. Designen av denna nya film i kvadratiskt format är inspirerad av den mjuka graderingen av färgerna på himlen under en solnedgång. Som med alla INSTAX SQUARE film varianter kommer Sunset att finnas i ett paket med 10 bilder.

INSTAX MINI EVO nu tillgänglig i brunt:

Fujifilm är också glada att introducera brunt som ett nytt färgalternativ för sin FUJIFILM INSTAX MINI EVO hybridkamera (MINI EVO sortiment). MINI EVOs unika hybridformat introducerades ursprungligen 2021 i med ett svart kamerahus och kombinerar spänningen med tillfredsställelsen hos traditionell kamerafunktionalitet i digital bildteknik för att välja, dela och lagra specifika bilder. Tillsammans med INSTAX MINI film skapar MINI EVO högkvalitativa utskrifter direkt från kameran. Bilder kan också skrivas ut från en smartphone-kamerarulle med hjälp av INSTAX MINI EVO Smartphone-appen.

Priser och tillgänglighet:

Fujifilms kamera INSTAX SQUARE SQ40 kommer att finnas tillgänglig med ett REK-pris på 1 749,95 SEK (inkl. moms) och kan köpas den 29 juni 2023. För mer produktinformation, besök https://www.instax.se/kameror/square-sq40/

INSTAX SQUARE Sunset instant film förväntas också finnas tillgänglig den 29 juni 2023 till tillverkarens rekommenderade pris på 10,99 EUR (inkl. moms) per förpackning (10 ark). För mer information om denna nya INSTAX SQUARE instant film sort, besök https://www.instax.se/film/

Fujifilms INSTAX MINI EVO hybridkamera i brunt kommer att finnas tillgänglig till ett REK-pris på 2.299,95 SEK (inkl. moms) och förväntas också kunna köpas den 29 juni 2023. För mer information om INSTAX MINI EVO-produkten, besök https://www.instax.se/kameror/mini-evo/