Fujifilm lanserar en utökning av Splatoon™ 3 samt andra unika funktioner i den uppdaterade INSTAX MINI LINK® till Nintendo Switch™ Smartphone App

Pressmeddelande -

FUJIFILM INSTAX MINI LINK är uppdaterad för Nintendo Switch App och ger gamers ännu mer kreativa sätt att dela sina spel med andra

Ratingen, Tyskland, 5 januari 2023 - FUJIFILM Corporation har i samarbete med Nintendo Co., Ltd. fortsatt att revolutionera så att gamers kan dela allt det roliga med sina spel genom det unika tillägget av Splatoon 3-karaktärer, såväl som ett antal andra exklusiva funktioner i FUJIFILM INSTAX MINI LINK® för Nintendo Switch App1. Med appen kan användare dela sina favoritkaraktärsögonblick med andra gamers digitalt, eller genom att skriva ut ett anpassat och unikt INSTAX-foto från deras FUJIFILM INSTAX MINI LINK-serie smartphone-printer.

"Utökningen av den populära Splatoon 3 till Nintendo Switch-spelsortimentet som nu ansluter till vår INSTAX MINI LINK-serie av smartphone-printrar är väldigt spännande. Liksom den nya INSTAXAiR-appfunktionen som låter gamers använda karaktärseffekter och speciella ramar som kommer att visas på de utskrivna INSTAX-fotona”, säger Shin Udono, Senior Vice President, Imaging Solutions, FUJIFILM Europe.

Den kostnadsfria appen INSTAX MINI LINK för Nintendo Switch erbjuder filter och ramar som kan läggas till skärmdumpar tagna med Nintendo Switch-systemets inspelningsfunktion, som kan överföras till din smartphone och sedan skrivas ut på FUJIFILM INSTAX direktbilder via INSTAX MINI LINK-serien av smartphone-printer. En enkel QR-kodskanning av Nintendo Switch-spelskärmen med INSTAX MINI LINK för Nintendo Switch-appen på din smartphone gör att bilden kan skrivas ut med en mängd olika ramar och klistermärken baserade på karaktärer från Nintendo Switch-spel inklusive Animal Crossing™: New Horizons , Super Mario™, New Pokémon Snap™ och nu Splatoon 3.

INSTAXAiR™-funktioner har förbättras med den uppdaterade appen

I den uppdaterade appen tillåter INSTAXAiR-funktionen användare av alla INSTAX MINI LINK 2-printrar att lägga till en mängd olika grafik, inklusive Splatoon 3-tecken, till sina smartphonefoton, såväl som de andra standardeffekterna av INSTAXAiR, inklusive bubblor, kronblad, neon , sprayfärg eller en glitterlook genom att helt enkelt hålla i printern, trycka på funktionsknappen på toppen och rikta sidolysdioden för att rita i luften.

Det som ritas i luften kommer då att visas på förhandsgranskningen i appen, och när användaren är nöjd med utseendet kommer grafiken att synas på själva utskriften när den skrivs ut med INSTAX MINI LINK 2 Smartphone-printern. Användaren av INSTAXAiR-funktionen kan till och med spela in en video av ritningen och dela ögonblicket som en utskrivbar QR-kod som visas på det utskrivna INSTAX-fotot. QR-koden kan skannas med din smartphone för att se videon, ladda ner den eller dela den på sociala medier.

Ny FUJIFILM INSTAX MINI LINK Smartphone-printer färg introduceras tillsammans med Splatoon 3 tillbehör

I samband med lanseringen av den nya INSTAX MINI LINK för Nintendo Switch-appen, introducerar Fujifilm också en ny färgvariant av FUJIFILM INSTAX MINI LINK 2 smartphone-printer, "Special Edition, Clay White". Medan den Clay White-färgen används som bas, har svarta toningar lagts till runt den främre strömknappen samt filmluckan för att skapa en stilfullt uppdaterad look.

Ett paket kommer att erbjudas som inkluderar Special Edition Clay White INSTAX MINI LINK 2 och ett silikonfodral med Splatoon 3-karaktärer.

"Med denna och varje FUJIFILM INSTAX-produkt, är vårt mål att fortsätta att förnya, glädja och överträffa våra konsumenters förväntningar", säger Udono. "Gamerindustrin fortsätter att utvecklas och vi ser fram emot att utvecklas med det".

Pris och tillgänglighet

Den uppdaterade INSTAX MINI LINK för Nintendo Switch-appen förväntas bli tillgänglig för gratis nedladdning via App Store för Apple-produkter och Google Play för Android-enheter i mitten av januari 2023. Den nya Special Edition Clay White INSTAX MINI LINK 2 Smartphone-printern förväntas också vara tillgänglig inom detaljhandeln i mitten av januari 2023, på ett REK-pris på 1 399,95 SEK. Paketet med Special Edition Clay White INSTAX MINI LINK smartphone-printer och Splatoon 3 silikonfodral och kommer att finnas tillgängligt till ett REK-pris på 1 599,95 SEK. För mer information, besök www.INSTAX.se

1 En gratis smartphone-app, kompatibel med Android-telefoner och iPhones krävs för att använda INSTAX MINI LINK smartphone-printer. Den kan laddas ner från Google Play för Android och från App Store för iPhones. Det finns några länder och regioner där INSTAX MINI LINK för Nintendo Switch-appen inte kommer att vara tillgänglig för nedladdning.