Fujifilm lanserar ny App för “instax mini Link”

Fujifilm lanserar ny App för “instax mini Link”

– Samarbete mellan Nintendo Switch och “instax mini Link”
– Skriv ut bilder från olika spel så som, Animal Crossing: New Horizons, Super Mario och New Pokémon Snap

TOKYO, 8 april 2021 – FUJIFILM Corporation (President: Kenji Sukeno) är glad att presentera ett samarbete mellan populära spelet Nintendo Switch och smartphone-printern ”instax mini Link” (länk), som ger dig en helt ny Printing upplevelse där du kan skriva ut bilder från en spelvärld.

Med den nya tillhörande smartphone-appen*1 för Link kan du skriva ut en spelvärld från Nintendo Switch.

Det finns olika scener som man vill ta skärmdumpar av som till exempel speciela ögonblick i Animal Crossing: New Horizons, minnet att ha klarat en nivå i Super Mario, det bästa bilderna av olika karaktärer och möten med de sällsynta karaktärerna i New Pokémon Snap *2.

Genom att göra dessa bilder och video som är inspelade på Nintendo Switch till en instax-bild med Link och den tillhörande Smartphone-appen, kan du samla dem som en kollektion, eller dekorera dem i ditt rum, spelvärlden och karaktärerna kommer att kännas mer levande och sättet att njuta av spelet kommer vara på en annan nivå.

Den tillhörande smarthpone-appen instax mini Link för Nintendo Switch gör att du kan skriva ut skrämdumpar (stillbilder/videos) av spelbilder på Nintendo Switch med Link, genom en enkel funktion som läser av QR-koden som visas på Nintendo Switch skärmen. Den tillhörande Smarthpone-appen kommer att släppas 30 april 2021, samma dag som den nya spelprogramvaran New Pokémon Snap för Nintendo Switch. New Pokémon Snap är ett spel där du kan hitta olika Pokémon och njuta av att pausa medan du observerar ansiktsuttryck och gester som du vanligtvis inte kan se. Den tillhörande Smartphone-appen erbjuder en helt ny upplevelse att njuta av att skriva ut bilder tagna i spelet med instax-printern genom Link.

Skärmdesignen för den tillhörande Smartphone-appen kan väljas fån tre populära spel. Animal Crossing: New Horizones, Super Mario och New Pokémon Snap, det gör att du kan njuta av APP operationen medan du känner av världen av spelet. Dessutom i ”Frame Print” som är en utav det populära funktionerna i Link kan du skriva ut foton med olika mönster, vi har även lagt till samma tre typer av speldesign. Det gör att du kan skriva ut temamönster av ditt favoritspel. Den tillhörande Smarthpone-appen kan laddas ner gratis av alla inklusive dem som använder den nuvarande printern Link.

Temaramar

Dessutom har en ny färg ”Ash White (Red&Blue)” adderats till Link sortimentet för att fira detta samarbete*3. Ash White som är populärt i det nuvarande sortimentet, som basfärg gör att atmosfären matchar med Nintendo Switch genom att applicera rött på utskriftsknappen och blått runt startknappen på framsidan.

Den nya färgen ”Ash White (Red&Blue)” kommer att lanseras separat, det kommer även finnas ett specialkit med ett Silikonfodral formad av den populära figuren Pikachu som också kommer vara tillgänglig samtidigt som lanseringen av New Pokémon Snap 30 april. Specialkittet kommer att släppas i ett begränsat antal.

Om marknadsföringskampanjen
Värdet och spänningen som är unik för instax gör att du kan lämna en rolig upplevelse i spelet i en synlig form, tilltalas i stor utsträckning mestadels online, på sociala medier och i butiken med en fångfras ”Game on. print your hero.”

*1: En gratis app kompatibel med Android telefoner och iPhones. Den kan laddas ner från Google Play om du har en Android telefon och i App-Store för iPhone Co., Ltd.
Android och Google Play är varumärken registrerade av Google Inc. iPhone och App store är ett varumärke av Apple inc. Varumärket iPhone används i Japan under licens av iphone Co., Ltd.
Det är några länder och regioner där det inte går att ladda ner den dedikerade Smarthpone-appen instax mini Link för Nintendo Switch.

*2: ©2021 Pokémon. ©1995-2021 Nintendo/Creatures Inc./GAME FREAK inc.
©1999 Nintendo/HAL Laboratory, Inc.
Developed by BANDAI NAMCO Studios Inc..

*3: Den dedikerade Smartphone-appen instax mini Link för Nintendo Switch kan inte bara användas med den nya färgen ”Ash White (Red&Blue)” printer, men även med nuvarande sortimentet av ”Ash White”, ”Dusky Pink” och ”Dark Denim”.

1. Produkt Namn

(1) Den tillhörande Smartphone-appen instax mini Link för Nintendo Switch

*Den här appen kan laddas ner gratis av alla inklusive alla som använder nuvarande sortiment av Link

(2) Smartphone Printer “instax mini Link Ash White (Red&Blue)”

(3) Smartphone Printer “instax mini Link Ash White (Red&Blue)”

Specialkit med Pikachu silikonfodral

2. Lanseringdag

(1) Den tillhörande Smartphone-appen instax mini Link för Nintendo Switch: 30 April 2021

(2) Smartphone Printer “instax mini Link Ash White (Red&Blue)”: 30 April, 2021

(3) Smartphone Printer “instax mini Link Ash White (Red&Blue)” Specialkit med Pikachu Silikonfodral: Förhandsbokning från 30 april, 2021

3. Pris

Ladda ner gratis för (1)

Öppet pris för (2) och (3)

4. Huvudfunktioner för den tillhörande Smartphone-appen

(1) Switch Direct Print Function

Men den här funktionen kan du skriva ut skärmdumpar (stillbilder/videos) av spel tagna på Nintendo Switch och Link med en enkel funktion som läser av QR-koden som visas på Nintendo Switch skärmen

①Välj en skärmdump från albumet I Nintendo Switch

②Skärm med QR-KOD

③Starta appen instax mini Link för Nintendo Switch

④Koppla upp dig till din smartphone genom att läsa av QR-koden efter att ha tryckt på ”Switch Direct Print” knappen

⑤Skicka skärmdumpen till mobilen genom att läsa av 2a QR-koden

⑥Skriv ut!

(2) Välj från 3 temaramar i den tillhörande Smartphone-appen

Skärmdesignen av den tillhörande Smarthpone-appen kan väljas från tre populära spel, Animal Crossing: New Horizones, Super Mario och New Pokémon Snap, den tillåter dig att njuta av appoperationen medan du känner av spelvärlden

(3) Skriv ut bilder med olika Nintendo temafigurer

”Frame Print” är en utav det populära funktionerna i Link där du kan skriva ut bilder med olika ramar, det tre olika speldesign har även adderats. Med den här funktionen kan du skriva ut designade temaramar av ditt favoritspel.

För frågor om information i detta pressmeddelande, kontakta:
Media Contact:
FUJIFILM Holdings Corporation Corporate Communications Division Public Relations Group
TEL:+81-3-6271-2000
Customer Contact:
Please contact your nearest Fujifilm office.
For information on Fujifilm subsidiaries and distributors, please access the following website.