Fujifilms nya INSTAX SQUARE Link Smartphone-Printer ger Augmented Reality och digital bilddelning till instant fotograferingsfans.

Pressmeddelande -

INSTAX mini 11 Pastel Green lanseras också idag i Europa

Ratingen, Tyskland, 27 oktober 2022 - Fujifilm Europe har idag meddelat lanseringen av sin FUJIFILM INSTAX SQUARE Link Smartphone-printer (SQUARE Link). SQUARE Link är tillgängligt från 16 november 2022, det är det senaste tillskottet till den populära serien av Link Smartphone-printrar, och skapar utskrifter direkt i INSTAX SQUARE-format med 1,5 gånger så stor storlek som INSTAX mini.

SQUARE Link har en mängd nya, unika funktioner som är utformade för att uppmuntra kreativitet, inklusive AR (Augmented Reality) Print och INSTAX Connect™, som alla gör det möjligt för direktfotografering och smartphone-printer fans att dela och göra personliga bilder på helt nya sätt. Liksom alla produkter i INSTAX Link Smartphone printersoritmentet innehåller SQUARE Link en mängd olika ramar, digitala klistermärken och utskriftslägesalternativ som gör att bildtillverkaren kan öka kreativiteten med den kostnadsfria, nedladdningsbara appen.1

Shin Udono, Senior Vice President, Imaging Solutions, Fujifilm Europa:

"Designad med fotografering direkt och smartphone-utskriftsfans i åtanke, är vi glada över introduktionen av den nya INSTAX SQUARE Link. Den nya SQUARE Link kombinerar allt som befintliga kunder älskar med de befintliga Link-formaten, nu i SQUARE-format - med tillägg av spännande nya funktioner inklusive AR Print och INSTAX Connect, vilket ger ännu fler alternativ för användare att ansluta, anpassa och dela bilder.

1 En gratis app kompatibel med Android-telefoner och iPhones. Den kan laddas ner från Google Play när det gäller Android-telefoner och App Store för iPhones. Android och Google Play är varumärken eller registrerade varumärken som tillhör Google Inc.

Viktiga funktioner i SQUARE Link inkluderar:

A person holding a phoneDescription automatically generated with low confidence

AR (Augmented Reality) Print:

SQUARE Link erbjuder möjligheten att lägga till Augmented Reality-funktioner till bilder, inklusive specialeffekter, text, fler bilder, bakgrundsfärger, klotter och animationer. En QR-kod som skrivs ut på fotot låser upp augmented reality-innehållet som användare sedan kan se runt sitt tryck, genom att enkelt skanna koden med sin smartphone för att se hur effekterna kommer till liv.

Graphical user interface, text, applicationDescription automatically generated

INSTAX
Connect:

Med hjälp av SQUARE Link-appen tillåter INSTAX Connect-funktionen användare att dela INSTAX-bilder digitalt genom att välja en smartphone-bild, lägga till textinnehåll och / eller effekter, och skicka den till vilken ansluten enhet som helst (dvs. smartphone, surfplatta, etc.). Användaren kan lägga till text i sina bilder och få textsvar skickade tillbaka direkt på bilden. Mottagare som också är SQUARE Link-användare kan till och med skriva ut en kopia av bilden med eller utan texten inkluderad.

Möjlighet att anpassa dina INSTAX-utskrifter med bildlägen, designramar och klistermärken

Liksom alla produkter i INSTAX Link Smartphone-printerserien innehåller SQUARE Link en mängd olika ramar, digitala klistermärken och utskriftslägesalternativ som gör att bildtillverkaren kreativt kan förbättra bilden. Användare kan välja mellan två utskriftslägesalternativ - INSTAX-Rich Mode för djupa, förbättrade färger och INSTAX-Natural Mode för ett mer klassiskt utseende. Smartphone-bilder kan också förbättras med konstnärliga filter eller genom att justera ljusstyrka, kontrast och mättnad av bilden. Användare av SQUARE Link kan också kombinera upp till nio bilder till ett enda INSTAX-utskriftskollage via collagefunktionen i appen.

Lätt bärbarhet och hastighet

Kompakt, lätt och fullbordad med en randig struktur, SQUARE Link överför en bild från användarens smartphone och börjar skriva ut på cirka 12 sekunder, stödjer kontinuerlig utskrift och kan skriva ut cirka 100 INSTAX-utskrifter per laddning sömlöst via Bluetooth.2

SQUARE Link kommer att erbjudas i Ash White och Midnight Green och förväntas kunna köpas den 16 november 2022 till ett REK-pris på 1499 SEK.

2 Bluetooth-arbetsmärke® och logotyp är registrerade varumärken som tillhör Bluetooth SIG, Inc., som används under licens.

För mer information om INSTAX SQUARE LINK, besök https://INSTAX.se/printrar/square-link

INSTAX SQUARE LINK specifikationer

Inspelningsmetod

3-färgsexsponering med OLED

Film

FUJIFILM INSTAX SQUARE Instant Film (säljs separat)

Bildstorlek

62 mm × 62 mm

Antal exponeringspixlar

800 × 600 dots

Upplösning av exponering

12.5 dots/mm
(318 dpi, 80 μm dot pitch)

Gradering av exponering

RGB-gradering av 256 färger

Gränssnitt

Bluetooth Ver. 4.2 (BLE)

Utskrivbart bildformat

JPEG, PNG, HEIF, DNG

Utskriftstid

Bildinspelning - fotoutgång (matas ut):
Cirka 12 sek.

Möjligt antal utskrivna bilder

Cirka 100 (från full laddning; antalet utskrifter beror på användningsförhållandena)

Strömkälla

Uppladdningsbart litiumbatteri (intern typ: ej avtagbar)

Laddningstid

Cirka 80 till 120 minuter (beroende på omgivningstemperatur vid laddningstillfället)

Effektförbrukning

Cirka 3 W

Driftmiljö

Temperatur: +5 ºC till +40 ºC Luftfuktighet: 20% till 80% (ingen kondens)

Huvudenhetens mått

105 mm × 37. 5 mm × 127. 5 mm (exklusive utskjutande delar)

Huvudenhetens vikt

Cirka 236 g (utom filmförpackning)

Medföljande tillbehör

USB-kabel (Typ-C, Length: 30 cm)

*Ovanstående specifikationer kan komma att ändras för prestandaförbättringar

INSTAX mini 11 PASTEL GREEN – Tillgänglig nu

Samtidigt som lanseringen av den nya SQUARE Link lanserar Fujifilm Europe också den nya INSTAX mini 11 i en ny pastellgrön färg. Ett lockande tillskott till INSTAX-serien, den nya INSTAX mini 11 Pastel Green är den sötaste av alla färger - designad med de senaste modetrenderna i åtanke.

Liksom resten av INSTAX mini 11-familjen har denna nya instax 11 också funktionen "Automatisk exponering", där kameran automatiskt känner av nivån på omgivande ljus när avtryckaren trycks in och optimerar slutartiden och blixtutgången enligt tillståndet. Det gör det möjligt för användare att ta bilder som är optimala för huvudmotivet och bakgrunden i en mängd olika situationer, inklusive en solig dag utomhus och ett mörkt inomhusförhållande på en restaurang eller en festplats, vilket ger högkvalitativa fotoutskrifter direkt på plats.

En annan INSTAX mini 11-funktion som gör det enklare än någonsin att ta instax-foton är Selfie-läget, som är perfekt för selfies och närbilder. Selfie-läget kan aktiveras genom att helt enkelt dra ut linsens främre ände efter att ha slagit på kameran. INSTAX mini 11 Pastel Green förväntas vara tillgänglig nu till ett REK-pris på 899,95 SEK.