Testa alla våra objektiv och hitta dina favoriter!

Testa alla våra objektiv och hitta dina favoriter!

Utbudet av högkvalitativa objektiv till FUJIFILMs populära X-Serie har på kort tid vuxit och innehåller idag allt från ljusstarka objektiv med fast brännvidd för specifika motiv till mångsidiga och lätthanterliga zoomobjektiv. Alla våra objektiv erbjuder hög upplösning och skärpa från kant till kant, och de stora bländaröppningarna ger fotografen massor av möjligheter till otroliga bilder i ett kompakt utförande med låg vikt.

Under hösten har vi tagit fram en ny kampanjsida där det finns möjlighet att utforska, jämföra och lära sig mer om objektiven till vår X-Serie. Vi har satt ihop ett test där vi har fotograferat samma motiv med alla våra 14 objektiv på samtliga hela bländarsteg (samt största möjliga bländare för varje brännvidd). För zoomobjektiven har vi använt 3-4 olika brännvidder beroende på omfång, totalt blev det över 200 bilder! Tanken är att detta ska öka kunskapen om möjligheterna och bredden av vårt objektivutbud samt fungerar som ett säljredskap i butiken för att kunna förklara hur brännvidd och bländare påverkar bilden.

Vi har planer på att i framtiden lägga till fler bilder med andra typer av motiv och kanske begränsa det till några utvalda objektiv. T.ex. skulle man kunna jämföra XF35mm, XF56mm, XF56APDmm och XF60mm för porträttfoto och också ha möjligheten att lägga till och se effekten av våra olika filmsimuleringar.

På sidan hittar du också en del om våra nordiska X-Fotografer där de berättar om sina favoritobjektiv och inspirerar med sina fantastiska bilder. Dessutom finns det möjlighet att delta i en tävling med chans att vinna sitt eget drömkit från FUJIFILM. Det enda man behöver göra är att välja ut två favoritobjektiv och skriva en motivering till sitt val. Vinnaren belönas med sina favoritobjektiv och den nya kompakta systemkameran FUJIFILM X-T1 GS.

Svenska kampanjsidan hittar ni på: fujifilmxmount.com/comparison/se