Fujitsu lanserar de senaste bärbara datorerna med 13:e generationens Intel-processorer för förbättrad produktivitet, mobilitet och hållbarhet

Nyhet -

Fujitsu presenterar sitt senaste sortiment av bärbara datorer som fångar prestandan och bekvämligheten hos den senaste 13:e generationen Intel-processorer®. De nya enheterna lovar klassens bästa mobilitet, kraftfull prestanda och avancerade säkerhetsalternativ för de moderna affärsproffsen.

Datorerna bidrar också till hållbarhet med längre livscykler från service och uppgraderingsbarhet via enkel åtkomst till viktiga komponenter, vilket minskar uppgraderingstiden och kostnaderna. Den nya LIFEBOOK-serien är utformad enligt Intel Evo™ vPro-plattformen® och ger förbättrad respons, snabb laddning och omedelbar uppstart.

• LIFEBOOK U5313X är en konvertibel 2-i-1-surfplatta med bildförhållandet 16:10 med LCD-alternativ och låg effekt, vilket ger upp till 14 % längre batteritid för oavbruten produktivitet. AES-pennan kan laddas induktivt inom några sekunder, vilket ger bekymmersfri och exakt digital skriv- eller ritningsanvändning hela dagen.
  • Den ultralätta LIFEBOOK U9413 har ett nytt silvervitt chassi med en anmärkningsvärt smal ramdesign, så att användarna kan se mer innehåll på sin 14,0-tumsskärm, med ett optimerat bildförhållande på 16:10. Uppgraderad termisk prestanda innebär att även krävande kontorsapplikationer körs tyst, så att användarna kan behålla fokus utan distraktion, och FHD-webbkameran möjliggör tydliga och detaljerade videosamtal. Med sin infraröda sensor för Microsoft Hello-autentisering ger kameran också förbättrad säkerhet med ansiktsigenkänning och autentisering i svagt ljus och fungerar till och med i fullständigt mörker.
  • LIFEBOOK U9313X är en smidig, silvervit konverterbar dator för användare som prioriterar mobilitet. Ultralätt med en vikt från 998g samt batteritid som räcker hela arbetsdagen. Dess 5G-anslutning maximerar produktiviteten och ett penngarage med induktiv laddning bidrar till enhetens ergonomiska design.
  • LIFEBOOK U7613, en del av LIFEBOOK U7-serien, finns nu också som en 16,0-tums bärbar dator med bildförhållandet 16:10, vilket bidrar till förbättrad hållbarhet med fokus på uppgraderingsmöjligheter och batteribyte. Fujitsu har även uppdaterat LIFEBOOK E5-serien, som fungerar som en stabil, långsiktig plattform med en livscykel på 24 månader. Detta gör det till ett idealiskt val för företag som letar efter kontinuitet och tillförlitlighet. Båda serierna delar fortfarande en proprietär familjeportreplikator som en unik dockningslösning.
  • LIFEBOOK E4-serien kompletterar den mobila portföljen med en viktig instegsprodukt . Enheterna är uteslutande utformade för kontorsarbetare som behöver en kraftfull och välutrustad bärbar dator med prisvärda företagsfunktioner.

Online-resurser

Priser och tillgänglighet

Det nya utbudet av Fujitsu bärbara datorer är ute nu. Prissättningen beror på systemspecifikation och land. Kontakta din återförsäljare eller distributör för pris/leveransstatus.

Förmer information, besök Fujitsu Notebook LIFEBOOK och Fujitsu Tablet STYLISTIC och LIFEBOOK.

Fujitsus syfte är att göra världen mer hållbar genom att bygga förtroende för samhället genom innovation. Som den föredragna digitala transformationspartnern för kunder i över 100 länder arbetar våra 124 000 anställda för att lösa några av de största utmaningarna som mänskligheten står inför. Vårt utbud av tjänster och lösningar bygger på fem nyckelteknologier: Computing, Networks, AI, Data &; Security och Converging Technologies, som vi sammanför för för att leverera hållbarhetstransformation. Fujitsu Limited (TSE:6702) rapporterade konsoliderade intäkter på 3,6 biljoner yen (32 miljarder USD) för räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2022 och är fortfarande det största digitala tjänsteföretaget i Japan sett till marknadsandel. Läs mer: www.fujitsu.com/

Fujitsus engagemang för målen för hållbar utveckling

De mål för hållbar utveckling som antogs av FN 2015 utgör en uppsättning gemensamma mål som ska uppnås i hela världen senast 2030. Fujitsus syfte – "att göra världen mer hållbar genom att bygga förtroende för samhället genom innovation" – är ett löfte om att bidra till visionen om en bättre framtid som stärks av de globala målen.

Alla andra företags- eller produktnamn som nämns häri är varumärken eller registrerade varumärken som tillhör respektive ägare. Informationen i detta pressmeddelande är korrekt vid tidpunkten för offentliggörandet och kan komma att ändras utan föregående meddelande.