Fujitsu lanserar pålitligt och kostnadseffektivt lagringssystem för små och medelstora verksamheter

Nyhet -

14 januari 2015 – Fujitsu lanserar idag det nya lagringssystemet FUJITSU Storage ETERNUS DX60 S3, en pålitlig och kostnadseffektiv lösning för små och medelstora verksamheter. ETERNUS DX60 S3 är skalbar för att snabbt kunna möta de snabbt växande behoven av datalagring även bland mindre verksamheter utan att innebära stora kostnadsökningar.

Lösningen säljs via Fujitsus återförsäljare och är enkel att installera, konfigurera, använda och underhålla. ETERNUS DX60 S3 underlättar för IT-ansvariga världen över att med en begränsad budget hantera och lagra data.

Den nya lagringslösnngen kompletterar den senaste generationens ETERNUS DX-familj med en naturlig instegsmodell som ändå inte kompromissar med funktionerna. Bland ETERNUS DX 60 S3:s styrkor jämfört med föregångaren märks bland annat snabbare host interfaces, förbättrad prestanda, dubbelt så stor cachestorlek, samt förbättrad snapshot- och en ny återställningsfunktion. Den erbjuder även förbättrat stöd för virtualiserade servermiljöer och professionella funktioner som vanligtvis förknippas med betydligt dyrare system, som till exempel Thin Provisioning.

I priset ingår även mjukvaran ETERNUS SF Express som kan uppgraderas till fullversionen ETERNUS SF som använder controller-baserad licensiering snarare än en konventionell och svårhanterad, kapacitetsbaserad modell.

Pris och tillgänglighet

FUJITSU Storage ETERNUS DX60 S3 och övriga lagringslösningar i ETERNUS DX-familjen finns tillgängliga för försäljning globalt via Fujitsu SELECT-partners. Pris varierar utifrån region och konfiguration.

Läs Fujitsus blogg: http://blog.ts.fujitsu.com
Följ Fujitsu på Twitter: http://www.twitter.com/Fujitsu_TS
Följ oss på LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/fujitsu-sweden
Följ oss på Facebook: http://www.facebook.com/FujitsuSverige