Fujitsu släpper nya användarvänliga skärmar

Fujitsu släpper nya användarvänliga skärmar

7 november 2014 – Fujitsu lanserar idag en ny bildskärm för arbetsplatsen, med nya användarvänliga funktioner. Flagskeppsmodellen FUJITSU Display P24T-7 LED har en unik närvarosensor och en integrerad samtals- och statusindikator som gör den idealisk för det öppna kontorslandskapet och förberedd för nästa generations lösningar för Unified Communication and Collaboration (UC&C).

Fujitsus fokus på Human Centric Innovation – innovation med människan i centrum – manifesterar sig i detaljerna. Till exempel kan närvarosensorn ställas in för att automatiskt släcka skärmen och låsa datorn när användaren är frånvarande i mer än 40 sekunder – något som både sparar el och ger ett enklare skydd från att obehöriga ska kunna använda datorn eller se känsliga data. En inbyggd usb-port gör det lätt att koppla till externa tillbehör.

Kombinationen av den senaste generationens LED-teknik, och de ergonomiska fördelarna med en fullt justerbar 24-tumsskärm med vidvinkel, gör P24T-7 LED till ett perfekt val för företag som använder Microsoft Lync som samverkanssystem. Skärmen har integrerat viktiga UC&C-funktioner; exempelvis en inbyggd samtals- och statusindikator som gör att kollegor direkt kan se om någon är upptagen med ett samtal eller ett onlinemöte. Fujitsu släpper även två nya USB-headsets med mikrofon som är designade för att sitta bekvämt hela arbetsdagen och utgör ett perfekt tillbehör till skärmen.

“Skärmens betydelse för kontorsmiljön blir ofta förbisedd. Genom vårt Human Centric-fokus tillför vi funktionalitet som bidrar till att underlätta användningen av Unified Communication på kontoret, och inbyggda tillbehör som gör skrivbordet mer välstädat”, säger Dieter Heiss, globalt ansvarig för Client Computing på Fujitsu.

FUJITSU Display E22 Touch

Fujitsu introducerar också en ny 21,5-tums pekskärm med matt display som är skapad för att fungera i krävande miljöer som kassor, och informationstavlor. FUJITSU Display E22 Touch stödjer samtidig touch av upp till tio fingrar tillsammans med de senaste versionerna av Microsoft Windows. Den matta skärmen gör upplevelsen behagligare för ögat, samtidigt som den minskar påverkan från fingeravtryck. E22 Touch har USB 3.0-uppkoppling, inbyggda högtalare och kan positioneras på olika sätt, vilket gör den idealisk för självbetjäningskassan och informationsdisken.

Pris och tillgänglighet

FUJITSU E22 Touch går att beställa från och med idag med ett rekommenderat återförsäljarpris på 2 990 kronor exklusive moms. FUJITSU P24T-7 LED går att beställa i Europa under december med ett rekommenderat återförsäljarpris på 2 590 kronor exklusive moms.

Susanne Carlsson, marknadschef, Fujitsu Sverige
tel. 08-793 70 34
e-mail: susanne.carlsson@se.fujitsu.com

Bo Lennström, produktchef Client Computing Devices, Fujitsu Sverige