Snabba och nästan ljudlösa workstations från Fujitsu

Snabba och nästan ljudlösa workstations från Fujitsu

10 oktober 2014 – Fujitsu har lanserat nya toppmodeller i CELSIUS-familjen av workstations. De kraftfulla nya high-endmodellerna CELSIUS R940 och CELSIUS M740 ger professionella användare den prestanda de behöver för att få konkurrensfördelar i en omvärld präglad av allt snabbare innovationstakt.

Som en del av Fujitsus vision om Human-Centric Innovation, innovation med människan i centrum, är de nya CELSIUS-modellerna supertysta även under tungt arbete, med ett ljud som aldrig överstiger 23 dB ens vid full arbetsbelastning, jämförbart med en viskning. De levererar prestanda utan kompromisser tack vare marknadsledande komponenter, däribland tredje generationens Intel Xeon-processorer, DDR4-minne, de senaste grafikkorten från AMD och NVIDIA samt Fujitsus egen, turbosnabba, PCIe SSD-diskar på 512 GB som dubblar prestandan jämfört med befintliga SSD-modeller på marknaden.

De nya arbetsstationerna gör det möjligt för användarna att hålla jämna steg med allt kortare innovationscykler, som kräver kortare time-to-market och mer frekventa modelluppdateringar för att hålla sig konkurrenskraftig. Målgruppen omfattar industrivertikaler som ingenjörer, tillverkningsindustri, arkitektur, media och nöje, hälsovård, olja & gas samt geografiska informationssystem (GIS).

CELSIUS-modellerna är idealiska för arbetsprocesser som kräver hög datakapacitet som till exempel att simulera stora och komplexa datapaket och realtidsrendering av 3d-modeller, med hög prestanda, tillförlitlighet och dataintegritet. CELSIUS R940 är en skalbar workstation med dubbelkärnig processor som hanterar de mest data- och minneskrävande komplexa processerna på bästa sätt, med särskild tonvikt på simulering, visualisering och rendering. CELSIUS M740 är en workstation speciellt anpassad för hälsovårdsmiljöer, med Medical EMC Standards-certifiering och enkelt utbyggbar tack vare ett verktygsfritt chassi och möjlighet att snabbt installera upp till åtta hårddiskar.

I likhet med nästan alla workstations i Fujitsu CELSIUS-familjen, är de två modellerna byggda för att fungera i 24-timmarsdrift och stödja de mest avancerade grafik- och maskinprocessorerna, samt virtualisering. Båda systemen stödjer Windows Server 2012 och kan rackmonteras för användning i datacenter, med säker PCoIP-tillgång. Fujitsu erbjuder tillbehör som tillför ytterligare nytta till de nya arbetsstationerna, däribland högpresterande Fujitsu P Line-skärmar på upp till 27 tum, och den ergonomiska 3D-musen SpaceMouse.

Pris och tillgänglighet
Alla enheter i CELSIUS-familjen av mobila, desktopbaserade och rackmonterade workstations, samt tillbehör, är tillgängliga globalt direkt från Fujitsu och via återförsäljarpartners. Priser varierar utifrån land, modell och konfiguration.

-  Fujitsu CELSIUS Workstations: http://www.fujitsu.com/global/products/computing/pc/workstations/
-  Det Perfekta Tillbehöret: SpaceMouse™ Pro 3D-mus:  http://www.fujitsu.com/global/products/computing/peripheral/accessories/input-devices/other/spacemousepro.html
- Bästa skärmarna för din workstation: http://www.fujitsu.com/global/products/computing/peripheral/displays/
-  Läs Fujitsus blogg: http://blog.ts.fujitsu.com