Fujitsu kryddar kundkatalogen med Santa Maria

Fujitsu kryddar kundkatalogen med Santa Maria

Fujitsu skriver avtal med Santa Maria, för att hjälpa dem att implementera affärssystemet Microsoft Dynamics AX 2012. Santa Maria är Europas ledande smaksättningsföretag och är en del av Paulig Group, där Santa Maria ingår i divisionen Världens Mat & Kryddor.

Avtalet gäller implementation av Microsoft Dynamics AX 2012 i Santa Marias verksamhet i nio länder i norra Europa, där Santa Maria idag arbetar med tre olika affärssystem. Santa Maria valde mellan flera leverantörer när de sökte samarbetspartner för uppdraget, ett omfattande och affärskritiskt projekt som kräver en pålitlig leverantör. Det slutliga valet föll på Fujitsu, som valdes för sin förståelse för Santa Marias processer, stora erfarenhet av implementation, samt förmåga att på förhand kunna visa hur implementationen kommer att se ut.

Med Microsoft Dynamics AX 2012 vill Santa Maria harmonisera processerna i de olika länderna, så att de kan optimera verksamheten och fortsätta leverera markandsledande produkter. Med Microsoft Dynamics AX blir det även enkelt att skala upp verksamheten, då systemet har en stark utvecklingsplan som Santa Maria kan växa med.

Svante Thurén, Program Manager, Santa Maria
”Vårt ERP-program är av stor betydelse för oss i vårt arbete med att harmonisera och förenkla vårt arbetssätt inom divisionen. Efter en omfattande urvalsprocess valde vi till slut Fujitsu baserat på deras erfarenhet och kompetens inom affärsprocesser, AX och projektledning. Vi känner oss trygga med att tillsammans med Fujitsu ta oss an programet”.

Bengt Arktedius, Sales Manager Dynamics, Fujitsu
”Vi kommer att hjälpa Santa Maria att implementera det nya affärssystemet i de länder i Europa där Santa Maria är verksamma och ge dem ett enhetligt system som kommer att förenkla och förbättra arbetsflöden och processer. Vi är glada att avsluta året med en så pass glad nyhet som samarbetet med Santa Maria är. Affären visar även på vår bredd som leverantör av IT-konsulttjänster, lokalt och internationellt”.

0739 – 733 603
 bjorn.landerberg@se.fujitsu.com