Fujitsu Siemens Computers erbjuder uppgradering till Windows Mobile 5.0

Kunder med handdatorerna Pocket LOOX 718 och 720 kan i höst uppgradera till Microsofts nya operativsystem för handdatorer, Windows Mobile 5.0. Fujitsu Siemens Computers kommer i höst att erbjuda kunder som har handdatorn Pocket LOOX 718 eller Pocket LOOX 720 möjlighet att uppgradera till Windows Mobile 5.0. Microsofts nya operativsystem har bland annat stöd för så kallat persistent storage som gör att informationen inte går förlorad även om man tar ur batteriet ur handdatorn. Windows Mobile 5.0 kommer med en ny version av Microsoft Office för Windows Mobile där en av nyheterna är PowerPoint Mobile. Med följer även Windows Media Player 10 Mobile som har stöd för ett stort antal filformat för musik, video och teve. Uppgraderingen kommer att finnas tillgänglig för beställning i höst på http://www.pocketloox-choice.com i samband med att operativsystemet släpps på marknaden. Pocket LOOX 718 och 720 lanserades under hösten förra året. Handdatorerna är identiska förutom att Pocket LOOX 718 saknar den 1,3 megapixel kamera som är inbyggd i Pocket LOOX 720. Handdatorn är baserad på Intels PXA272-processor med en klockfrekvens på 520 megahertz och har en stor bildskärm med upplösningen 640 x 480 bildpunkter som stöder både liggande och stående bildorientering. Datorn stöder trådlöst nätverk (802.11b), bluetooth och infraröd överföring. Som tillägg finns kortet CONNECT2AIR med stöd för gsm/gprs. Mikrofon och högtalare är placerade så att handdatorn kan användas som ip-telefon om sådan programvara är installerad. Handdatorn har även ett 3,5 mm uttag för hörlur och kan användas som mp3-spelare. Det finns kortplats för kort av typen SD och Compact Flash. Datorn kan även agera som usb-värd och därmed komma åt data på usb-minnen och usb-hårddiskar. Om Fujitsu Siemens Computers Fujitsu Siemens Computers är en ledande leverantör av datorprodukter i Europa. Vi erbjuder ett unikt urval av produkter och lösningar, från handdatorer, bärbara datorer, arbetsstationer för den professionella användaren, samt konsumentdatorer. Företaget har även ett starkt erbjudande inom verksamhetskritisk IT (Business Critical Computing) från topprankade Intel- och UNIX-baserade servrar till stordatorer och lagringslösningar. Vi är godkända av Statskontoret som leverantör av stationära och bärbara datorer samt servrar. Se även: www.fujitsu-siemens.se