Fujitsu uSCALE konsumtionsbaserade as-a-Service-erbjudande utökat till kanalpartners

Nyheter:

• Fujitsu SELECT Partners kan nu erbjuda sina kunder att konsumera infrastruktur, lokalt, med månatlig betalning per användare som en tjänst
  • Både partner och deras kunder drar nytta av ökad flexibilitet med skalbara resurser för att stödja tillväxten

München, 28 juni 2022 – Fujitsu utökar sin populära uSCALE infrastructure-as-a-service till SELECT Channel Partners. Nu får kunder hos Fujitsus SELECT-partners flexibla alternativ för att erbjuda en molnliknande modell via månatlig förbrukningsbaserad. Detta gör det möjligt för partnern att lägga till ytterligare värde för sina kunder och öka intäkterna samtidigt som de balanserar kostnad och risk samt kan anpassa sina erbjudanden utefter kundernas efterfrågan.

Enligt forskning från IDC1 arbetar 85% av organisationerna redan i hybridmolnmiljöer, även om data fortfarande lagras mest lokalt. En viktig trend är införandet av konsumtionsbaserade modeller som Fujitsu uSCALE för infrastrukturlösningar. Detta ger Fujitsu SELECT partners kunder flexibel tillgång till sin egen IT-infrastruktur och tillhörande programvara, vilket ger tillräcklig kapacitet för att möta den initiala efterfrågan samt en buffertzon för tillväxt. Dessutom öppnas möjligheten till ytterligare värdeskapande, kompletterande IT-infrastruktur och programvara från Fujitsu-allianspartners, såsom SUSE, RedHat, NetApp och Nutanix.

Via uSCALE förser SELECT-partners sina kunder med användningsbaserade tjänster och IT-infrastruktur – on-demand och riskfritt. Detta innebär en möjlighet till finansiell likviditet för att bygga den infrastruktur de behöver för tillväxt, utan krav på en betydande förskottsinvestering i IT-infrastruktur. SELECT partners behöver bara utnyttja et antalet resurser som de verkligen behöver från Fujitsu, vilket skapar nya affärsalternativ. Detta gör det också möjligt för partners att erbjuda nya, värdeskapande tjänster från ett omfattande sortiment inom Fujitsus Partner ekosystem.

Fernanda Catarino, Head of Channel, Alliances and Ecosystem Europe på Fujitsu, kommenterar: "Genom att utöka Fujitsu uSCALE till våra SELECT-kanalpartners gör vi det möjligt för dem att erbjuda ökad smidighet till sina slutkunder när det gäller att finansiera sin IT-verksamhet. Våra partners kan enkelt utöka nya tjänster och skapa nytt värde samtidigt som risker och komplexitet minimeras. Deras kunder drar nytta av omedelbar tillgång till den senaste infrastrukturtekniken utan förskottsbetalning - plus flexibiliteten att skala upp och ner, med en enkel månadsbetalning endast för de resurser de har använt."

Med uSCALE som levererar infrastruktur som en tjänst drar SELECT-partners kunder nytta av förbättrade kostnads-, risk- och tidsförhållanden jämfört med traditionell infrastrukturupphandling.

Unikt är att Fujitsus kanalpartners har två alternativ för att lägga till uSCALE i sina erbjudanden:

• Partners fungerar som service provider till slutkunder, behåller service- och faktureringskontroll.
  • Partners som vill erbjuda sina kunder fördelarna med konsumtionsmodellen – men som inte vill ingå en tjänsteleverantörsrelation – kan upprätta en direkt koppling mellan Fujitsu och slutkunden och få en sign-on-bonus och löpande provision för att underlätta den relationen. Partner förblir i kontinuerlig anpassning till sina kunder för framtida tillväxtfördelar.

Astrid Dissmann, försäljningschef på SELECT Expert partner Concat, kommenterade: "Tack vare kontinuerligt stöd från Fujitsus uSCALE-team och möjligheten att enkelt demonstrera fördelarna med Fujitsu uSCALE, fick vårt team en stor kund inom den offentliga sektorn i Tyskland. Genom att lägga till uSCALE i vår portfölj har Concat kunnat anpassa sig till våra kunders växande behov med mycket större smidighet. uSCALE-kontraktet och serviceleveranserna överensstämmer väl med våra behov."

Information till redaktörer

1 IDC InfoBrief, sponsrad av Fujitsu och Veritas: Boosting Data Resilience and Compliance in Hybrid Cloud, doc #EUR147585021, juni 2021

Online-resurser