FUJITSU CELSIUS H760 Mobile Workstation

Fujitsus nya CELSIUS mobila workstation frigör användaren från skrivbordet

Sammanfattning:

• Den mest kraftfulla mobila workstation någonsin från Fujitsu för designers och ingenjörer på språng
  • Ett genombrott i mobilitet - desktop-prestanda i en 15 tums laptop
  • Fujitsu ger dig friheten i en bärbar workstation utan att tumma på säkerheten

Stockholm, 9 juni, 2016 – Den mest kraftfulla mobila arbetsstationen någonsin från Fujitsu inleder en ny era – man är nu ikapp sina stationära motsvarigheter. Den nya 15,6-tums (36.9cm) FUJITSU CELSIUS H760 Mobile Workstation frigör de avancerade användarna som designers, arkitekter och ingenjörer från skrivbordsbundna enheter, utan att kompromissa med säkerhet, anslutning eller prestanda

Tillgänglig redan idag - CELSIUS H760 är Fujitsus bäst presterande mobila workstation någonsin som verkligen matchar möjligheterna med stationära workstations. Den är lika kraftfull på språng som på kontoret - oavsett om arbetet kräver videorendering, 3D-CAD eller visualisering.

- Fram tills nu har användare tvingats kompromissa när man arbetar med mobila workstations eftersom det alltid varit en utmaning att matcha prestandan av en stationär workstation i ett mobilt chassi. Nu har Fujitsu lyckats få in all teknik och maximal säkerhet i en 15,6-tums laptop. CELSIUS H760 startar en ny era i Fujitsus nästan 20-åriga historia i att utveckla mobila workstations. Från och med idag kan du njuta av obegränsad rörlighet utan kompromisser, säger Ulrike Rueger, Head of Category Management for Client Computing Devices and Internet of Things på Fujitsu EMEIA.

- Grafikplattformen Quadro M2000M, baserad på NVIDIAs innovativa Maxwell-arkitektur, levererar den bästa prestandan för en 15-tums mobil enhet. Eftersom att Fujitsu har byggt in detta i nya FUJITSU CELSIUS H760, kan ingenjörer och designers förvänta sig desktop-nivå på prestandan, stabiliteten och kompatibiliteten som uppfyller kraven från de mest krävande professionella användarna, säger Serge Palaric, VP Sales Embedded & OEM EMEA på NVIDIA.

CELSIUS H760-användaren får maximal säkerhet för all sina känsliga information tack vare ett komplett utbud av säkerhetsfunktioner, såsom den integrerade SmartCard-läsaren, TPM 2.0 för datakryptering och hantering samt möjlighet till inbyggd Fujitsu Palmsecure biometrisk access1.

När det gäller anslutningsmöjligheter och dockning, finns det ingen anledning att ha med sig flera olika adaptrar. Celsius H760 har senaste USB Type-C som ger högre hastighet, fler laddningsmöjligheter, en VGA-port för anslutning till projektorer och en fullstorleks DisplayPort för användning av externa bildskärmar. Dockningsstationen gör det möjligt för bekvämlighet på kontoret, tack vare användningen av samma standard som fungerar med LIFEBOOK bärbara datorer och STYLISTIC 2-in-1 enheter.

Pris och tillgänglighet

CELSIUS H760 är tillgänglig omedelbart. Priser beror på region och konfiguration.

Noter

1. PalmSecure ™ är ett ledande autentiseringssystem som utvecklats av Fujitsu som använder biometrisk teknik för att autentisera användaren baserat på en persons unika mönster av vener i handflatan snarare än iris-skannrar eller fingeravtrycksläsare. Handflatans vener sitter på insidan av handen och har en uppsjö av differentierande egenskaper vilket gör försök att förfalska en identitet extremt svårt, vilket ger en hög nivå av säkerhet.

2 USB Type-C erbjuder dataöverföringshastigheter på upp till 40 Gbps, stödjer Thunderbolt 3 och ger upp till 15W kraft, Displayport 1,2.

De tekniska egenskaperna hos CELSIUS H760 inkluderar en Full HD eller UHD / 4K anti-glare display, en fyrkärnig Intel® Xeon® processor, professionella NVIDIA® Quadro® grafikkort upp till M2000M, kapacitet på upp till 64 GB DDR4-2133 MHz minne och en M.2 PCIe NVMe solid-state-enhet.

CELSIUS H760 specifikationer

• -15.6-tum/36.9cm UHD/4k och Full HD anti-glare display
  • -Val av Intel® Core™ processorer eller kraftfulla Intel® Xeon® processorer med support för ECC minne
  • -Support för Windows 10 Pro
  • -Upp till 64 GB DDR4 minne
  • -M.2 SSDs PCIe NVMe teknologi supporter snabb laddning av kärnapplikationer
  • -Valfritt 3G/4G-support
  • -Professionella grafikkort:
    Entry: NVIDIA® Quadro® M600M: 384 CUDA Cores
    Mid-range: NVIDIA® Quadro® M1000M: 512 CUDA Cores
    High-end: NVIDIA® Quadro® M2000M: 640 CUDA Cores

Läs Fujitsus blogg:http://blog.ts.fujitsu.comFölj Fujitsu på Twitter:https://twitter.com/Fujitsu_GlobalFölj oss på LinkedIn:http://www.linkedin.com/company/fujitsu-swedenFölj oss på Facebook:http://www.facebook.com/FujitsuSverigeFujitsus bildbank och mediaresurser: http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/portal.phpFujitsus nyhetsrum på MyNewsdesk:http://www.mynewsdesk.com/se/fujitsu

Susanne Carlsson, Senior Marketing Manager, Fujitsu Sverige

e-post: Susanne.carlsson@se.fujitsu.com

Bo Lennström, produktchef Client Computing Devices, Fujitsu Sverige:

e-post: bo.lennstrom@se.fujitsu.com

Fujitsu i Sverige erbjuder produkter, tjänster och lösningar inom IT, kommunikation och verksamhetsutveckling. Svenska Fujitsu har cirka 700 medarbetare och kontor över hela landet. Våra kunder finns bland annat inom bank och finans, detaljhandel, tillverkningsindustri och publik sektor.

Fujitsu Sverige är en del av Fujitsu-gruppen, ett av världens största ICT-företag med 156 000 anställda som bistår kunder i fler än 100 länder. Vi använder vår erfarenhet och kraften i ICT för att utforma framtiden tillsammans med våra kunder.

Fujitsu Limited (TSE:6702) rapporterade en konsoliderad intäkt på 4,7 biljoner yen (41 miljarder USD) för räkenskapsåret som avslutades den 31 mars 2016. För mer information vänligen besök: http://se.fujitsu.com